کارشناس مسئول آموزش‌های ازدواج خراسان جنوبی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی نقش قابل توجهی در کاهش طلاق و ارمغان زندگی موفق دارد.

بهناز ذال  افزود: ازدواج به عنوان مهمترین بخش زندگی افراد در جامعه همواره مورد توجه جامعه شناسان و روانشناسان قرار داشته است و مشاوره از دیرباز به کمک ریش سفیدان و امروز با استفاده از ظرفیت مشاوران ارائه می‌شود.

وی گفت: ازدواج اتفاقی است که همه عمر انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدون شک مشورت با خانواده به تنهایی برای تصمیم قاطع کفایت نمی‌کند.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: افراد در جامعه امروز نیازمند مراجعه به مشاوران متخصص و بی‌طرف هستند تا تخصص و تصمیم، سبب انتخابی درست شود.

وی بیشتر طلاق‌ها را برگرفته از انتخاب نادرست دانست و گفت: با توجه به پیچیدگی‌های زندگی، نیاز به مهارت جزو جدانشدنی زندگی مشترک است پس باید مهارت از طریق آموزش تخصصی زمینه ساز زندگی موفق شود.

ذال ویژگی های ظاهری، شخصیتی، سن، تحصیل، فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین موارد مورد بررسی مشاوران روانشناس در فاز اول آموزش های قبل از ازدواج عنوان کرد و افزود: زوج‌ها در این بخش میزان تناسب مشخصی از فرد موردنظر را کسب می کنند که تاثیر بسزایی در انتخاب درست دارد.

وی با بیان اینکه انتظارات، باورها و آموزش زندگی در مراحل بعدی مهارت آموزی مورد توجه قرار می‌گیرد اظهار داشت: افراد دارای ویژگی‌های شخصیتی پنهان و غیرپنهان و میزان سطح هوشیار و ناهشیار هستند که جز با آیتم‌های تخصصی قابل تشخیص نیست.

کارشناس مسئول آموزش‌های ازدواج خراسان جنوبی گفت: این آیتم ها از طریق مصاحبه و آزمون‌های روانی تخصصی استخراج می شود که زوج و زوجه میزان تناسب خود را با طرف مقابل پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پدیدار شدن میزان تناسب نقش موثری در تصمیم گیری درست خواهد داشت تصریح کرد: با توجه به تاثیر بلندمدت آموزش‌های ازدواج بر زندگی افراد متاسفانه آمار دقیقی از میزان تاثیرگذاری مستقیم وجود ندارد اما اهمیت دادن به این آموزش‌ها تا حد قابل توجهی میزان طلاق و مشکلات خانوادگی را کاهش داده است.

ذال افزود: تمامی همسران در دوران زندگی به مشاوران متخصص در امور مختلف نیاز دارند و مشکلی کوچک و قابل حل توسط مشاوران، اگر مراجعه نشود گاهی سبب طلاق می‌شود که اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود شاهد زندگی‌های پایدار خواهیم بود.

مردم در سراسر کشور می‌توانند با شماره گیری تلفن ۱۴۸۰ (صدای مشاور) از ظرفیت مراکز مشاوره سراسر کشور در زمینه خانواده، زناشویی، کودک، تحصیلی و اعتیاد بهره‌مند شوند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله