#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس اتاق اصناف استان گفت: ۸۵۰۰واحد صنفی به دلیل تعطیلی‌های ناشی از کرونا در استان آسیب دیده اند که نیاز است مسئولان برای حمایت از این صنوف چاره‌ای بیندیشند

 علیزاده گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونای کشور تعطیلی صنوف ۸۵۰۰ واحد صنفی آسیب دیده از کرونا درخراسان جنوبیگروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ تا یک هفته دیگر تمدید شد.

وی با بیان اینکه ۸۵۰۰واحد صنفی در استان در این ایام به دلیل بیماری کرونا دچار آسیب شده اند افزود: متاسفانه ۶۰درصد از صنوف در مکانهای اجاره ای هستند که به دلیل تعطیلی های مکرر قادر به پرداخت اجاره بهای آن نیستند.

رئیس اتاق اصناف استان با بیان اینکه تنها نزدیک به  ۳۰۰واحد صنفی توسط بانوان سرپرست خانوار اداره می شود که این تعطیلی ها آسیب جدی به زندگیشان وارد کرده گفت: بارها از مسئولان برای حمایت از اصناف درخواست شده اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

علیزاده گفت: باید برای کمک به این قشر و کمتر شدن مشکلات اصناف علاوه بر بسته حمایتی، برنامه ریزی های دقیقی برای پیشگیری از شیوع کرونا در سطوح مختلف مدیریتی صورت گیرد تا بتوان در کنار فعالیت صنوف و مشاغل مختلف،‌ از شیوع بیشتر کرونا نیز در جامعه جلوگیری کرد.