#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۲۹ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی و از این تعداد ۲۲۴ نفر جذب شده‌اند.

محمد زمانی  افزود: طبق آخرین آمار در حال حاضر هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم که از این تعداد ۶۳۷ دختر و بقیه پسر هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد این دانش‌آموزان مربوط به دوره ابتدایی از پایه اول تا ششم هستند تصریح کرد: عمده دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به مرکز استان و چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کودکان استثنایی، بیماران صعب‌العلاج، فقر مالی، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ازدواج زودهنگام، کوچ‌نشینی و مهاجرت به داخل و خارج کشور از مهمترین دلایل بازماندن از تحصیل بوده است.

وی افزود: پراکندگی جمعیت و دوری از مدرسه در برخی نقاط نیز باعث بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل شده است و در اقدام ابتکاری هزار و ۱۰۰ دانش‌آموزی که در آستانه ترک تحصیل بودند با تامین ایاب و ذهاب به تحصیل ادامه دادند.

زمانی اظهار داشت: آن دسته از دانش‌آموزانی که فقر مالی دارند توسط انجمن اولیا و مربیان و خیران کمک مالی می‌شوند که در سال جاری تهیه نوشت‌افزار، پوشاک، کمک مالی و حتی تامین زیرساخت‌های فضای مجازی نظیر تلفن همراه و تبلت صورت گرفته است.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای والدین این دسته از دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برگزاری کلاس‌های تقویتی و اردوهای جهادی دانشگاه فرهنگیان برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به شهرستان‌ها و برگزاری کارگروه مشترک شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با حضور دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اقدامات در این حوزه بوده است.

حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.