مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر ماه جاری آغاز می‌شود و بررسی صلاحیت داوطلبان طبق قانون و به دور از اعمال سلیقه‌ شخصی خواهد بود.

حجت الاسلام علی محمدی روز جمعه در همایش توجیهی آموزشی هیات‌های نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد افزود: ملاک عمل در انتخابات قانون است نه اعمال سلیقه شخصی و جناح بندی و در بررسی صلاحیت‌ها نیز باید طبق مر قانون عمل شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات را داریم و برنامه‌ریزی‌ها برای این موضوع در حال انجام است.

سردار مجید شجاع افزود: ورود نیروی انتظامی به عرصه‌های سیاسی ممنوع است اما این موضوع نافی نظارت نیروی انتظامی بر انتخابات نیست.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خراسان جنوبی برنامه‌ریزی و اقدامات خود را برای انتخابات از اول سال آغاز کرده است گفت: در این راستا استعلام‌های نامزدهای احتمالی آماده شده و بعد از نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: برخی آسیب‌های احتمالی حوزه‌های مختلف را شناسایی کردیم و در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی اظهار داشت: در موضوع حفاظت از صندوق‌های آرای مردم از کارکنان نیروهای انتظامی استفاده خواهیم کرد و چنانچه نیاز باشد از مجموعه سپاه و بسیج استفاده خواهد شد.

وی گفت: همچنین پیش بینی‌های لازم در حوزه‌های مختلف در مسائل امنیتی صورت گرفته و آمادگی کامل برای ورود به صحنه‌های مختلف انتخابات را داریم.

سردار شجاع اختلالات اینترنتی، عدم تمکین به قانون توسط برخی نامزدها، اعلام نتایج اولیه قبل از شمارش و تبعات بعد از آن، ورود مسئولان به انتخابات و حمایت از نامزد خاص را از چالش‌های احتمالی پیش روی انتخابات عنوان کرد.

وی گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب به اوج رساندن مشارکت مردم و مسابقه خدمت‌رسانی به مردم مهم است که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی نیز مهم و ضروری است تا جمهوری اسلامی ایران در کل جهان به عنوان الگویی از مشارکت حداکثری مردم باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: دشمن در سال‌های مختلف بعد از انقلاب به دنبال ایجاد فتنه انگیزی برای ناامن کردن کشور بوده است و تاکنون در این راه نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی افزود: به عنوان مثال در انتخابات ۸۸ که حضور حداکثری مردم می‌توانست کام مردم را شیرین کند، فتنه‌گری کردند که با بصیرت مردم آن فتنه نقش برآب شد.

وی گفت: در چند مدت گذشته نیز فتنه‌گران با پشتیبانی دشمنان و دلارهای نفتی به بهانه گرانی بنزین در کشور ما اغتشاش کردند که خوشبختانه نتوانستند به اهداف خود برسند و در نهایت تیرشان به سنگ خورد.

سردار شجاع افزود: مشارکت حداکثری مردم، سلامت، امنیت و رقابت سالم در انتخابات دشمنان را در توطئه‌هایشان ناامید می‌کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شو