معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: فرمانداری‌های بیرجند، قاینات، فردوس و نهبندان مراکز اصلی ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان هستند.

ناصر خوش خبر روز جمعه در حاشیه همایش توجیهی آموزشی هیات‌های نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: با دستور وزیر کشور از روز یکشنبه دهم آذرماه ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود و به مدت هفت روز داوطلبان فرصت دارند به مراکز اصلی حوزه انتخابیه مراجعه کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان خارج از استان می‌توانند به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند و افرادی که خارج کشور هستند نیز می‌توانند به مراکز رسمی، نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های خارج از کشور برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ثبت‌نام داوطلبان از ساعت ۸ تا ۱۸ هر روز در مراکز حوزه انتخابیه انجام می‌شود و افراد هنگام حضور برای ثبت‌نام مدارک لازم را به همراه داشته باشند.

وی گفت: اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه،  داشتن مدرک تحصیلی کارشناس ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء‌شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن (۳۰) سال تمام و حداکثر (۷۵) سال تمام از شرایط لازم برای ثبت‌نام کنندگان است.

خوش خبر با بیان اینکه همزمان با شروع ثبت‌نام داوطلبان نامزدی هیات اجرایی نیز در استان شکل خواهد گرفت اضافه کرد: معتمدین از قبل توسط فرمانداران به هیات نظارت معرفی شدند.

وی گفت: در ظرف زمانی ۶ روز هیات‌های اجرایی ما شکل خواهد گرفت و متناسب با برنامه زمانی کار انتخابات را در استان انجام خواهیم داد.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: این استان آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد و تمامی ساز و کارها فراهم شده همچنین برنامه‌ آموزشی برای فرمانداران و عوامل اجرایی برگزار شده‌ است.

وی اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی به دلیل نبوغ فرهنگی و سیاسی و باور و اعتقادات قوی در سالیان گذشتنه بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته‌اند و امیدواریم در سال جاری نیز مشارکت باشکوهی داشته‌ باشند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد.