مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عملیات ساختمانی بیمارستان جدید شهرستان بشرویه تکمیل شده و تجهیز آن در حال انجام است.

 مجتبی مالکی پس از بازدید میدانی پروژه‌های عمرانی این دانشگاه در شهرستان‌های طبس، بشرویه و خوسف افزود: این بیمارستان با ایجاد راه دسترسی قابل بهره‌برداری و آماده ارائه خدمت به مردم شهرستان بشرویه خواهد بود.

وی گفت: همچنین در بیمارستان، ساختمان سوله اداری و پشتیبانی به عنوان پروژه جدید شروع شده است.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: دانشگاه ذیل تفاهم‌نامه بهداشتی در شهرستان بشرویه، پروژه ستاد مرکز بهداشت شهرستان با زیربنای هزار و ۳۳۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و پروژه‌های جدید مرکز خدمات جامع سلامت ارسک با ۵۰۰ متر مربع زیربنا و پایگاه سلامت شماره ۱ و ۲ (جهاد) بشرویه با زیربنای ۲۵۰ متر مربع را در دست اقدام دارد.

وی گفت: بیمارستان خوسف هم با پیگیری دانشگاه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تکمیل مراحل نهایی است و پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی دارد.

مالکی افزود: در حال حاضر محوطه‌سازی بیمارستان در دستور کار قرار گرفته و تکمیل و بهره‌برداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن از برنامه‌های دانشگاه است.

وی گفت: همچنین در سفر به شهرستان طبس از طرح توسعه بیمارستان طبس بازدید به عمل آمد که این پروژه با مشارکت شرکت زغال‌سنگ در حال تکمیل مراحل سازه‌ای و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی فعال است، دانشگاه نیز فرآیند مناقصه تکمیلی پروژه را در دستور کار قرار داده است.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: دانشگاه در شهرستان طبس ذیل تفاهم‌نامه پروژه‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز خدمات جامع سلامت گلستان با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و پیشرفت ۴۵ درصد، پایگاه سلامت مهرآفرین با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه‌های جدید خانه بهداشت حلوان و پیستان و پانسیون پزشک عشق آباد و طرح توسعه مرکز خدمات جامع سلامت عشق آباد را در دست اقدام دارد.

وی افزود: همچنین مرکز خدمات جامع سلامت عشق آباد با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل نهایی است.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی جدید شهرستان بشرویه از پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار حوزه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی است که با گذشت حدود ۱۲ سال از کلنگ‌زنی آن، با اهتمام دولت سیزدهم در مراحل نهایی تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد.

همچنین خوسف سومین شهرستان پهناور خراسان جنوبی که در ۳۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده، فاقد بیمارستان است و پروژه ساخت بیمارستان این شهرستان سال ۱۳۹۲ به طور رسمی آغاز شد که پیشرفت فیزیکی آن در ۲ سال اخیر با جهش مواجه شده و در حال تکمیل است.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور