#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هنر بزرگ متعلق به مردان بزرگ  است که باید در جامعه و برای جوانان تبلیغ و ترویج شود.

حجت‌الاسلام و المسلیمن سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: باید این هنر تبدیل به هنر «ما می‌توانیم» شود چراکه دشمن تصور می‌کرد اگر او را از منطقه فیزیکی حذف کند کار تمام است اما هنر حاج قاسم بر خودسازی و تاثیرات جامعه‌شناسی به گونه‌ای از آب در آمد که به تعبیر رهبری شهید سلیمانی خیلی برای آنها خطرناکتر از سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه امید است این را فصل جدید بدانید اظهار داشت: بسیاری از امور معطل را باید راه بیاندازید، آنچه جامعه را بسازد نه ولنگار کند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در گذشته دچار یک رکود بودیم اما امروز که قوای سه‌گانه همنواخت با انقلاب هر کدام به نحوی می‌خواهند به مردم خدمت کنند منتظر اقداماتی هستیم که در جامعه به‌زودی ببینیم.

وی عنوان کرد: انسان یک موجود با استعداد و دارای ظرفیت نامتناهی است که بسیاری از ظرفیت‌های او ناشناخته مانده است.

حجت‌الاسلام و المسلیمن عبادی با بیان اینکه هنر همان به فعلیت رساندن استعدادها است اظهار داشت: کاربرد هنر چیزی است که در همه‌جا  آثار دارد از ساختمان مسکن که می‌سازد تا انواع و اقسام مسایل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی حتی نظامی هنر کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه تا مارش نظامی نباشد کیفیت پیاده‌سازی نمی‌شود تصریح کرد: هنر هم از جهت تاثیرگذاری و هم ماندگاری نقش دارد منتها تیغ دو لبه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر خیلی از مسائل در حوزه ایجابی و مثبت هنر صورت بگیرد نتیجه آن برای جامعه بشری رشد، کمال و پیشرفت است اما اگر هنر برای امور مبتذل استخدام شود بشر را به قعر نابودی برده و آنقدر پست می‌کند که از حیوانات کمتر می‌شود.

وی عنوان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه هنر، هنر فاخر است که باید بوسیله شما در هر زمانی متناسب با خودش پیش برده شود.

حجت‌الاسلام و المسلیمن عبادی افزود: در حال حاضر بعد از تجربه‌های بیش از چهل سال در سطح جهانی و کشور، آزمون و خطا و انواع تلخ و شیرینی‌ها، در بهترین زمان قرار داریم و بالاخره اکنون باید از آزمون خطا بیرون بیایم.

وی یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که خودی‌ها هم باور کرده‌اند که دنیای آینده فقط با اسلام اداره می‌شود و راه‌های انحرافی همه به بن بست رسیده جز به نابودی بشر تمام می‌شود.

امام جمعه بیرجند گفت: آنچه می‌تواند جامعه را بر اساس عدالت اداره کند اسلام ناب انقلاب اسلامی است و باید با انواع هنر این مفاهیم را به جامعه به ویژه جوانان منتقل کنیم.

وی افزود: بسیاری از مسوولان در شرایط گذشته محدودیت‌هایی در این زمینه داشته یا گاهی میدان را به کسانی واگذار می‌کردند که بی‌هنری را هنر نام نهاده بودند.