🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از کارهای اساسی که تأمین انرژی پایدار و توسعه خراسان جنوبی را رقم می زند، همین پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به سمت استان است.
جواد قناعت  اظهار کرد: از دل تهدید ها باید فرصت های بزرگی را ایجاد کرد، در ایام زمستان و در اوج برودت هوا و بالا بودن میزان مصرف گاز با مشکلاتی در حوزه گاز مواجه بودیم.
🔹به گفته وی؛ اقدامات خوبی تاکنون توسط شرکت گاز و پیمانکاران انجام شده و این پروژه با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در فاز یک و ۴ هزار میلیارد تومان در فاز دوم آغاز شد.
🔹وی با بیان اینکه فاز یک این پروژه تیرماه امسال کلنگ زنی شد و هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در مجموع این پروژه از مسیر سازی، خرید تجهیزات و سایر از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
🔹استاندار با بیان اینکه عملیات مسیر سازی فاز یک پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به پایان رسیده و امروز شاهد عملیات لوله گذاری آن هستیم، افزود: از مجموعه پای کار شرکت گاز و پیمانکاران قدردانی می کنیم که در تابستان و با گرمای شدید درفضای باز جوشکاری ها و کنده کاری ها را انجام دادند.
🔹قناعت گفت: ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان و راه آهن را به صورت جدی در دولت سیزدهم پیگیری می کنیم.
🔹وی در پایان اضافه کرد: فاز یک پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به استان پیشرفت خوبی دارد و تا پایان امسال به اتمام می رسد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور