#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: گزارش ناظران استانی و شهرستانی نشان می‌دهد که مراجعه دانش‌آموزان ابتدایی به مدرسه بیشتر از دانش‌آموزان ۲ دوره متوسطه بوده از این رو محتوای آموزشی باید کاملا آموزش داده شود تا اعتبار سال تحصیلی مخدوش نشود.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در بازدید از هنرستان ام البنین (س) بیرجند افزود: برگزاری امتحانات پس از انتقال تمامی محتواهای آموزشی خواهد بود.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که آزمون‌های سرنوشت ساز پایه نهم و دوازدهم حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصمیمی بدون در نظر گرفتن رعایت سلامت دانش‌آموزان اتخاذ نخواهد شد گفت: خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که سلامت دانش‌آموزان یک اصل مهم است و آموزش و پرورش به رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت پایبند است و هیچ تصمیمی بدون در نظر گرفتن رعایت سلامت دانش‌آموزان اتخاذ نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف شبکه شاد برای غنی‌سازی اوغات فراغت دانش‌آموزان استفاده شود.

وی گفت: کمیته‌ای در آموزش و پرورش ماموریت دارد تا ظرفیت‌های لازم بر روی شبکه شاد برای غنی‌سازی اوقات فراغت انجام گیرد و پس از پایان امتحانات این ظرفیت‌ها فعال شده و خدمات را ارائه خواهد داد.

واقعی با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های مختلف برای توسعه عدالت آموزش و پوشش صد درصدی دانش‌آموزان در شبکه شاد تصریح کرد: با ورود مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان به فضای مجازی و شبکه شاد ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به ویژه آموزش‌های الکترونیک سرعت بیشتری یافته و استفاده از این ظرفیت در برقراری عدالت اجتماعی اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه همه باید برای کاهش خطرات استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی تلاش کنیم افزود: اقتضای نظام تعلیم و تربیت حرکت به سمت الکترونیکی شدن آموزش‌ها است لذا همه باید اعم از خانواده‌ها و جامعه برای کاهش مخاطرات روش‌های مجازی همکاری کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پیوند خواهر خواندگی بین ۲ دبیرستان شاهد طوبی تاج ریزی و هنرستان ام البنین (س) بیرجند گفت: انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شاهد طوبی تاج ریزی به منظور کمک به هنرجویان محروم و نیازمند هنرستان ام البنین (س) در پویش مهربانی ۳۵ بسته مواد غذایی به ارزش قریب ۷۰ میلیون ریال را تهیه کردند و در اختیار مدیر این هنرستان قرار دادند.

مدارس استان خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل شد اما آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه داشته است.

براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه جز مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی شدند ولی حضور دانش‌آموزان الزامی نیست و فقط می‌توانند برای رفع اشکال و سوال از معلمان به مدارس مراجعه کنند.

آموزش غیرحضوری دانش آموزان از طریق شبکه شاد و تلویزیون همچنان ادامه دارد.

۱۷۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه و ۱۱ شهرستان استان تحصیل می‌کنند.