مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به حوادث غرق‌شدگی تیر ماه سال جاری، اظهار کرد: علی رغم کویری بودن استان، تنها در تیرماه سال جاری چهار نفر از هم استانی‌ها در بندهای خاکی سربیشه، سرایان  و منطقه گردشگری کال جنی جان خود را از دست داده‌اند.

محمدرضا رضایی، امروز شنبه ۴ مرداد به رسانه‌های گروهی گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری نیروهای هلال احمر به ۴۶۲ مورد حادثه، امدادرسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مجموع کل حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است، افزود: ۵۴ درصد از این مأموریت‌ها در حوادث جاده‌ای، ۱۸ درصد سیل و آبگرفتگی، ۱۷ درصد حوادث شهری، چهار درصد کوهستان و هفت درصد در دیگر موارد بوده است.

رضایی با بیان اینکه در مأموریت‌های چهار ماه گذشته به ۲۱۳۸ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: ۷۰۷ نفر از حادثه‌دیدگان در حوادث جاده‌ای، ۱۲۳۵ نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی، ۱۲۹ نفر در حوادث شهری و ۲۷ نفر در حوادث کوهستان و ۴۰‌ نفر در دیگر حوادث خدمات گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۶۲۵ نیروی عملیاتی در قالب ۶۴۹ تیم به حوادث چهار ماهه گذشته امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۶۱۴ دستگاه خودرو شامل؛ ۳۹۳ دستگاه آمبولانس و ۲۲۱ دستگاه خودرو نجات در این حوادث به کارگیری شده است.

رضایی با بیان اینکه طی این مدت ۱۴۹ نفر توسط پایگاه‌های هلال احمر اسکان داده شده‌اند، گفت: همچنین ۵۸ مورد عملیات رهاسازی در حوادث ترافیکی انجام شده است.

وی با اشاره به حوادث غرق‌شدگی تیر ماه سال جاری، بیان کرد: علی رغم کویری بودن استان، تنها در تیرماه سال جاری چهار نفر از هم استانی‌ها در بندهای خاکی سربیشه، سرایان  و منطقه گردشگری کال جنی جان خون را از دست داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: از هم استانی‌ها خواستاریم از شنا در استخرهای کشاورزی، بندها و سدها به طور جدی خودداری کنند.

رضایی با اشاره به آمار بالای حوادث جاده‌ای، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در خراسان جنوبی، می‌طلبد شهروندان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

وی یادآور شد: در صورت سفرهای ضروری به رانندگان توصیه می‌شود در مسیر جاده‌ها با رعایت نکات راهنمایی و رانندگی و عمل به توصیه‌های پلیس از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کنند.