ابراهیم رضازاده مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛  در جمع نمایندگان کارگران استان , نقش تشکل های کارگری را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه فرهنگی  کلیدی دانسته و مداخله ی آنان را در اصلاح رفتار کارگران مهم ارزیابی نمود.

مدیر روابط کار اداره کل با بیان اینکه کارگران بعلت تعلق خاطری که به تشکل خود دارند با میل و رغبت بیشتری به خواسته ها و ضوابط آن عمل نموده و نتایج حاصل از این تبعیت را به نفع خود می دانند، نقش تشکل ها را در ایجاد این تعلق و تامین منافع مشترک کارگران و کارفرما با تکیه بر یک رابطه ی دو سویه و مبتنی بر تفاهم و گفتگو مهم دانست.

وی مراجعه به قانون برای حل و فصل اختلافات را آخرین گام معرفی و از تشکل ها خواست که در اختلافات کارگری و کارفرمایی نقش میانجی را ایفا نموده تا اعتماد متقابل طرفین را جلب نمایند.

رضازاده مهمترین میدانی که تشکل های کارگری می توانند در آن نقش آفرینی کنند را فرهنگ سازی رعایت مقررات ایمنی و کمک به ارتقای فرهنگ ایمنی معرفی نموده و افزایش بهره وری ؛ کاهش روزهای از دست رفته ، افزایش رضایت شغلی ؛ به حداقل رسیدن خسارت مالی قابل پرداخت؛ ایجاد ثبات در خانواده را از الزامات مثبت ورود تشکل ها در پیاده سازی قوانین و مقررات حفاظتی در محیط کار برشمرد.

ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حفاظت فردی- شناسایی نیازهای آموزشی ایمنی کارگران – شناسایی و اطلاع رسانی زمینه های بروز حوادث – کمک و امدادرسانی فوری و اولیه در هنگام وقوع حوادث و عدم انجام کار ناایمن از جمله خواسته های مدیر روابط کار اداره کل از تشکل های کارگری در افزایش ایمنی محیط کار بود

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله