مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان‌ جنوبی گفت: معیشت، سلامت و منزلت سه دغدغه مهم بازنشستگان در این استان است که رفع آنها به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

 محمد باقری‌نژاد  در هجدهمین همایش بزرگداشت روز “خانواده و تکریم بازنشستگان” که با حضور استاندار خراسان جنوبی در تالار شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: این همایش با حضور ۳۰۰ نفر از بازنشستگان و پیشکسوتان استان با تاکید بر حضور موثر آنان در جامعه و تکریم از بازنشستگان نمونه و گرامیداشت آنان در خانواده و جامعه برگزار شد.

وی تعداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی را ۱۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق به این بازنشستگان پرداخت می‌شود که میانگین حقوق آنان ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه موضوع معیشت بازنشستگان در حال پیگیری است ادامه داد: یکی از دغدغه‌های بازنشستگان که از سوی کانون بازنشستگان و دولت در حال پیگیری بوده، قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه و سرانجام برسد.

وی بیان کرد: با اعلام مدیرعامل این صندوق و با همت دولت سیزدهم ۹ هزار میلیارد تومان مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشور تا آخر تیر ماه تعیین تکلیف خواهد شد و به زودی شاهد خبرهای خوبی برای بازنشستگان خواهیم بود.

باقری‌نژاد گفت: در موضوع درمان بازنشستگان هم اولین بار امسال در این صندوق تعهدات بیمه تکمیلی برای عمل‌های تخصصی که سال گذشته سقف داشت اکنون سقفی برای آن وجود ندارد.

وی تعداد بازنشستگان بیماران خاص در استان را ۴۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: تمامی هزینه‌های درمانی این بازنشستگان رایگان است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان‌ جنوبی گفت: در حوزه منزلت نیز تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند یک اتاق فکر برای بازنشستگان ایجاد کنند تا آنان بتوانند از این طریق خواسته‌های خود را مطرح کنند و خواسته‌های استانی از طریق استاندار پیگیری و مطالب ملی این قشر به رئیس جمهور و وزرا منعکس می‌شود.

 

وی گفت: استاندار خراسان جنوبی سال گذشته تاکید کرد که نماینده جامعه بازنشستگان در شورای اداری استان، دغدغه بازنشستگان را مطرح کند که این موضوع هم موجب تغییر در رویکرد مدیران اجرایی نسبت به بازنشستگان شده است.

باقری‌نژاد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات زیادی برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان انجام شده است ادامه داد: انتظار می‌رود بازنشستگان نیز مسوولان را از تجربیات خود بی نصیب نگذارند زیرا با همتی که در این دولت و استاندار وجود دارد اگر مدیری در استان شنوای حرف بازنشستگان نباشد به گونه‌ای دیگر با او برخورد خواهد شد.

در این آیین با حضوراستاندار تعدادی از بازنشستگان نمونه دستگاه‌های اجرایی تجلیل شدند.

۲۵ ذی‌الحجه به عنوان روز “خانواده و تکریم بازنشستگان” در تقویم رسمی کشور درج شده و علت انتخاب این روز، شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره مبارکه انسان درباره خانواده و استحکام پایه‌های آن است.