#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه و مدت ۵۰ روز به دست مردم رسید که از این تعداد چهار میلیون بسته کمک مردمی بود.

سرهنگ محمد زهرایی روز شنبه در همایش مجمع عمومی جهادگران خراسان جنوبی همراه با تقدیر از جهادگران فعال در رزمایش کمک مومنانه و مقابله با ویروس کرونا که در بیرجند برگزار شد افزود: تمدن اسلامی که مقام معظم رهبری فرمودند اینجا خود را نشان می‌دهد، چون ارزش اعتباری چهار میلیون بسته معیشتی که توسط مردم کمک شد، هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است یعنی در زمانی که خود مردم در تنگنای معیشتی هستند اما از همنوع‌شان غافل نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: هرجا بن‌بستی وجود دارد جهادگران آن را می‌شکنند و بنده در زلزله کرمانشاه و نیز سیل و کرونا حضور داشتم ولی قبل از اینکه من حضور یابم جهادگران حاضر بودند و در طرح ملی مبارزه با کرونا نیز بسیج خوش درخشید.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: ۱۵۰ جهادگر طلبه بسیجی ما بدون اینکه کسی به آنها چیزی بگوید، کار تدفین متوفیان کرونا را انجام دادند و هیچ جای دنیا این گونه خط‌شکنی سراغ نداریم، از طرفی ویروس ناشناخته کرونا وزن کشورها را نشان داد و آمریکا کشوری که ادعای تمدن داشته و بهترین تجهیزات را دارد سالمندان کرونایی خود را درمان نمی‌کند و می‌گوید این افراد باید بمیرند چون امکانات ندارد.

وی گفت: در ایران اسلامی بعد از شیوع کرونا انسجام مردم بیشتر شده و سفره‌های آنها نصف می‌شود اما به هم‌نوع خود کمک می‌کنند که این ایثار فقط در مبانی باورهای اعتقادی اسلام ناب محمدی وجود دارد.

وی افزود: امروز جنگ ایمان و کفر را داریم و این سیره را باید ادامه دهیم و رزمایش کمک مومنانه یک مشق بود که مقام معظم رهبری هم آن را تایید فرمودند و باید به خود ببالیم که در این زمان قرار گرفتیم که امکان خدمت به مردم را داریم

زهرایی گفت: سازمان بسیج مستضعفین با موضوع جهش تولید علاوه بر اجرای ۳۰ طرح ویژه در کشور، عملیات ویژه جهادگران در مقابله با کرونا را با موضوع جهش تولید اجرا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اردوهای جهادی امسال با موضوع خاص جهش تولید و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد و جامعه هدف گروه‌های جهادی نیز ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: از چهار ماه گذشته تاکنون نیروهای جهادی در عرصه‌های مختلف به شکل شبانه‌روزی کار کردند و یک عرصه مهم آن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است و کمک به فرمانداری‌ها و ناجا برای قرنطینه و کنترل جاده‌ها و خانه‌ها و گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر از دیگر عرصه‌های فعالیت گروه‌های جهادی بود.

سردار علی قاسمی افزود: رعایت مسائل بهداشتی و درمانی و رزمایش کمک مومنانه از اقدامات بزرگی بوده که انجام شده و قرارگاه‌های رزمایش در همه استان‌ها تشکیل شد که خراسان جنوبی هم در این بخش اقدامات خوبی انجام داد که اقدامات گروه‌های جهادی در این حوزه بی‌نظیر است.

وی اظهار داشت: از همه حاضران در این همایش تقاضا داریم نهایت دقت را درخصوص رعایت مسائل بهداشتی داشته باشند چون از طرف همکاران دانشگاه علوم پزشکی هم توصیه شده بود این همایش اگر برگزار می‌شود با رعایت کامل موارد بهداشتی باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: جهش تولید در محصولات کشاورزی و توجه به شعار سال جاری از اولویت‌های گروه‌های جهادی در استان است.

در این همایش که نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند، ۷۱ نفر از جهادگران عرصه کمک مومنانه و مبارزه با ویروس کرونا در خراسان جنوبی تجلیل شدند.

رزمایش مواسات و کمک مومنانه پس از بیانات مقام معظم رهبری در فروردین امسال مبنی بر کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف برگزار شد.