#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?مـعاون غـذا و دارو دانشـگاه، بر ضـرورت خـرید مـتمرڪز و راه اندازی انبار دارویـی در راسـتای آمادگی مـقابله با مـوج دوم ڪرونا تاڪیـد ڪرد.

دکتر غلام رضا آهنی در حاشیه بازدید رئیس دانشگاه از انبار دارویی معاونت غذا و دارو بر ضرورت راه اندازی این انبار در راستای خرید متمرکز اقلام و ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی در بحران کرونا و همچنین آمادگی مقابله با احتمال شیوع موج دوم کرونا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این انبار از سال ۱۳۹۱ آغاز و تاکنون به بهره برداری نرسیده است گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و شرایط خاص کشور و به طبع آن استان خراسان جنوبی ضرورت دارد که انبار دارویی این معاونت در راستای تهیه، تامین و انبارش اقلام حفاظت فردی و سایر ملزومات مورد نیاز برای مقابله با موج دوم این بیماری و همچنین بهره برداری در مواقع بحرانی راه اندازی شود.

وی با اشاره به تاکید ریاست دانشگاه در زمینه مدیریت خرید متمرکز دارو و ملزومات مصرفی پزشکی در سطح مجموعه دانشگاه خاطرنشان کرد: موضوع خرید متمرکز اقلام دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی مورد نیاز دانشگاه از سال گذشته با جدیت بیشتری پیگیری شده که لازمه اجرایی شده آن راه اندازی انبار دارویی است.

دکتر آهنی ادامه داد: خرید متمرکز مزایای فراوانی برای دانشگاه دارد که از جمله آن می توان به مدیریت توزیع اقلام، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در استفاده از نیروی انسانی در زمینه تامین این کالاها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و همچنین موضوع کرونا بخشی از اقلام و ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی به صورت متمرکز خریداری شد افزود: خوشبختانه در نتیجه این اقدام و خرید متمرکز محصولات حفاظت فردی باعث شد که در بحران کرونا با چالش های کمتری در زمینه تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز بیمارستان ها روبرو شویم و در برخی اقلام از جمله دستکش هیچ گونه مشکلی نداشته باشیم.