#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: نبود مشوق‌های ویژه و جذابیت‌هایی که بتواند ترغیب کننده باشد، عامل اصلی عدم رغبت پزشکان متخصص به حضور و فعالیت در خراسان جنوبی است که می‌طلبد وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع، تدبیر کند.

جواد قناعت، امروز پنج شنبه ۵ خرداد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند که در سفر شهریاری؛ رئیس مجمع خیرین سلامت کشور و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: خراسان جنوبی که قبلاً در جنوب خراسان بزرگ واقع شده بود، به دلایل عدیده ای همچون دوری از مرکز استان، مورد کم توجهی واقع شده است.

وی ادامه داد: در این کم توجهی ها، بخش بهداشت و درمان، بیش از دیگر حوزه ها مورد کم لطفی قرار گرفته و بیشتر آسیب دیده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان، یادآور شد: بنا به آن چه در جلسات، بازدید ها، سفرهای شهرستانی، ملاقات های مردمی و … مطرح می شود، شرایط اغلب مناطق استان به لحاظ زیرساخت های بهداشتی و درمانی مناسب نیست.

قناعت ادامه داد: کمبود پزشک به ویژه پزشک عمومی، یکی از مشکلات عدیده ای است که در حوزه بهداشت و درمان داریم.

وی خطاب به رئیس مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: اگر چه از آقای دکتر عین اللهی برای سفر به استان دعوت شده و قول مساعد ایشان را هم گرفته ایم، اما سلام و پیام ما را به وزیر محترم برسانید و درخصوص وضعیت نامطلوب بهداشت و درمان در خراسان جنوبی یادآور شوید.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع باید گفت علی رغم همه اقداماتی که در دوره های مختلف انجام شده، حال حوزه بهداشت و درمان استان خوب نیست.