مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: دهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت به مناسبت سالروز ورود امام رضا (ع) به خاک کشورمان از شلمچه به سمت مشهد مقدس برگزار می‌شود که همانند روال هر سال خراسان جنوبی نیز میزبان این جشنواره می شود.

مهران سرپرست روز دوشنبه در نشست هماهنگی جشنواره فرهنگی و ورزشی رضوی جاده ولایت افزود: کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت، حرکت خود را از شلمچه آغاز کرده و در این مسیر از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی گذر می‌کند تا همزمان با تولد امام رضا (ع) به مشهد مقدس برسد.

وی اظهار داشت: این کاروان از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه میهمان خراسان‌جنوبی در شهرستان طبس- ده محمد و عشق آباد خواهد بود و در این برنامه ۱۵ ورزشکار مسیر جاده ولایت را که مسیر حرکت امام هشتم (ع) از بدو ورود به ایران تا مشهد است را طی می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به تجربه شهرستان طبس در میزبانی دوره‌های قبل این جشنواره گفت: سال گذشته متولیان جشنواره از میزبانی این استان رضایت کامل داشتند لذا امیدواریم امسال نیز با هماهنگی بین بخشی کیفیت برنامه‌ها در خور شأن ورزشکاران حامل پرچم امام رضا (ع) باشد.

وی با بیان اینکه همه کارها باید بر اساس طرحی از پیش تعیین شده انجام شود افزود: کیفیت اجرای برنامه‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرپرست ادامه داد: دهه کرامت به واسطه جایگاه مذهبی در باور مردم جا دارد لذا می‌توان به شکل خودجوش مردم علاقه مند را با این حرکت فرهنگی همراه کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه حضور مقامات شهرستانی بر غنای مراسم استقبال از کاروان جاده ولایت بیفزاید گفت: یکی از اهداف این جشنواره معرفی فرهنگ رضوی و توسعه معنویت است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: در بحث مسایل مالی محدودیتی برای تامین هزینه‌ها نیست، اما هیات‌های ورزشی در سطح استان و شهرستان طبس تمام تلاش خود را به کار گیرند که این کاروان با خاطره خوش از خراسان جنوبی عبور کند.

سرپرست اضافه کرد: شرکت کنندگان این جشنواره فرهنگی پس از ورود به شهرستان طبس ابتدا در مسجد شکر مورد استقبال قرار می‌گیرند و سپس مراسم استقبال رسمی و مردمی از این دوندگان مروج فرهنگ رضوی در آستان مبارک امامزاده موسی الکاظم (ع) طبس برگزار می‌شود.

وی بر پوشش مطلوب رسانه‌ای این جشنواره نیز تاکید کرد و گفت: هیات‌های ورزشی همگانی، روستایی و باستانی نیز در کنار مراسم استقبال حضور پر رنگ داشته باشند.

سرپرست افزود: این دوندگان ورزشکار به صورت امدادی ۳۲۰ کیلومتر از مساحت استان را در ایام حضورشان خواهند پیمود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره جاده ولایت فرصتی برای معرفی آداب و رسوم مردم خراسان‌جنوبی به ویژه شهرستان طبس است گفت: انتظار می‌رود پیش بینی‌های لازم در خصوص پذیرایی با غذاهای سنتی و اهدای صنایع دستی از میهمانان انجام شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله