شهردار بیرجند گفت: پروژه بوستان جنگلی کاج بیش از ۷۵ درصد پیشرفت دارد و بهره‌برداری از آن برای اردیبهشت ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

محمدعلی جاوید در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از مراحل اجرای بوستان جنگلی کاج افزود: این بوستان که در دهه فجر سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد، حدود ۴۰ هکتار وسعت دارد و دارای کاربری‌های بسیار متنوعی برای همه رده‌های سنی خواهد بود.

وی بیان کرد: از جمله فضاهای احداث شده در این بوستان ۱۲ هزار متر مربع زمین ورزشی در ۲ بخش بانوان و آقایان در قالب زمین‌های چمن مصنوعی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، ورزش‌های ساحلی، مینی گلف و اسکیت در حوزه ورزش است.

شهردار بیرجند احداث ۱۴ هزار و ۲۴۳ متر مربع باغ پرندگان، احداث سه هزار و ۷۴۰ متر مربع باغ گیاه شناسی، ایجاد شهربازی در زمینی به وسعت هفت هزار و ۷۸۴ متر مربع، احداث دریاچه قایقرانی با سازه بتن مسلح به وسعت ۲ هزار و ۷۹۳ متر مربع، احداث آمفی تئاتر روباز و بازارچه فروش محصولات به وسعت ۲ هزار و ۶۶۷ متر مربع، احداث پارکینگ به مساحت ۱۲ هزار و ۷۰ متر مربع و پیست دوچرخه سواری به طول هزار و ۲۲۴ متر را از دیگر فضاهای در نظر گرفته شده برای این بوستان ذکر کرد.

وی گفت: وجود آب نماهای متعدد و موزیکال، احداث حداقل ۳۰۰ عدد سکوی نشیمن برای استفاده خانواده‌ها، سیستم‌های نورپردازی و روشنایی کامل بوستان، سیستم آبرسانی فضای سبز و آبخوری، نمازخانه، کافی شاپ و پیست پیاده‌روی از کاربری‌های احداث شده در بوستان جنگلی کاج است.

شهردار بیرجند ۲۴ شهریور امسال در آیین افتتاح بوستان محبت که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: تا اوایل سال آینده چهار بوستان دیگر از جمله پارک جنگلی، پارک الهیه، انقلاب و پارک خطی مهرشهر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

جاوید افزود: عملیات اجرایی ۹ بوستان در این دوره شورای اسلامی شهر بیرجند آغاز شد که تاکنون پنج بوستان افتتاح شده است و چهار بوستان دیگر را تا پایان این دوره به بهره‌برداری می‌رسانیم.