♦️معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، که صبح امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود:فلسفه وجودی مدیران و کارگزاران در بخش های مختلف گره گشایی و گشایش کار مردم است و اینکه از هر فرصتی برای خدمت به مردم شریف و نجیب ایران استفاده نمایند.
سید ابوالفضل رضوی، به تسهیلات اشتغال زای روستایی اشاره کرد و ادامه داد: سهم اعتبارات استان از تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۳۷ میلیارد تومان است که می تواندکاهش و یا افزایش یابد.
♦️وی به بررسی و تبیین آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در خراسان جنوبی تأکید کرد و با بیان اینکه روستا درواقع یک واحد تولیدی محسوب می‌شود، اظهار داشت: روستا دارای تولیدات متنوع بوده و باید با برنامه‌ریزی لازم واحدهای فراوری در روستاها ایجاد شوند.
♦️معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با بیان اینکه تعریف دقیق توسعه، بر مبنای تعریف ما از عبادت قابل بیان است، تصریح کرد: هدف، عامل و مانع توسعه خود انسان است؛ پس جایگاه انسان در توسعه جایگاهی بی بدیل خواهد بود.
♦️دکتر رضوی ، با اشاره به اینکه انسان برای توسعه یافتگی نیازمند علم و آگاهی است، تصریح کرد: دست یافتن به علم و آگاهی نیز مستلزم داشتن ابزاری است که باید آنها را فراهم آورد.
♦️معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به روستاها عنوان کرد: متأسفانه عدالت آموزشی در روستاهای کشور به خوبی رعایت نشده است.
رضوی، در ادامه با بیان اینکه بر اساس یک مطالعه، برای توسعه یافتگی ۶۴ درصد تسهیلات اداری مورد نیاز است، عنوان داشت: بر این اساس ۲۰ درصد تکریم و فقط ۱۶ درصد تسهیلات مالی و بانکی برای توسعه نیاز است که نشان دهنده نقش مهم دستگاه های حاکمیتی و دستگاه های اجرایی در امر توسعه است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ، با تأکید بر ضرورت اجرای راهکارهای لازم برای توسعه روستاها از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک ها تأکید کرد و عنوان داشت: در این راستا بانک‌های استان باید در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به روستائیان همکاری لازم را داشته باشند در غیر این صورت این امر نوعی مسئولیت گریزی است.
♦️دکتر رضوی، با اشاره به پرداخت تسهیلات با شش درصد کارمزد به روستائیان عنوان کرد: کارمزد این تسهیلات برای روستاهای مرزی استان چهار درصد خواهد بود.
♦️وی محل اجرای این طرح ها و ماشین الات مورد نیاز را ، وثایق اصلی برای دریافت این تسهیلات دانست و ادامه داد: در صورت عدم کفایت این وثایق، اخذ سفته از متقاضیان این تسهیلات کفایت خواهد کرد.
♦️معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ، ادامه داد: در استان باید سه مقوله مشورت با سرمایه‌گذاران توسط اهالی دانشگاهی، ارائه آموزش‌های لازم به سرمایه‌گذاران و همچنین بازاریابی برای محصولات روستائیان را در دستور کار قرار گیرد.
رضوی، در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال در روستاها معادن درجه یک تا درجه چهار بدون مزایده در اختیار گروه های مشارکتی روستائیان قرار داده ‌شود، گفت: شرکت های دانش بنیان در صورت ورود به طرح های توسعه روستایی از تخفیف سهم آورده به میزان پنج درصد برخوردار خواهند شد.

♦️وی در پایان خاطر نشان ساخت: بر اساس برنامه کاری که مدون شده بنا است در مراکز دهستان ها، مجتمع های آموزشی، مجتمع های ورزشی، مجتمع های درمانی، مجتمع های امداد و نجات و مجتمع های فرهنگی و هنری ایجاد خواهیم کرد

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله