فرمانده پلیس راه دیهوک گفت: محور دیهوک – طبس از مسیرهای پرتردد و پرترافیک است که دوبانده سازی آن اولویت دارد.

سرگرد حمید میرخالقی روز سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های راهسازی بخش دیهوک از توابع شهرستان طبس که با حضور کارشناس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل پلیس‌ راه دیهوک برگزار شد، افزود: محور ارتباطی مرکز استان خراسان جنوبی به مرکز کشور در قطعه‌ ۸۵ کیلومتری دیهوک به طبس که عبور و مرور در آن همچنان دوطرفه است، ترافیک سنگینی دارد.

وی بیان کرد: در هر شبانه‌روز فقط حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از این محور عبور می‌کنند که ضرورت احداث باند دوم طبس – دیهوک را دوچندان می‌کند.

کارشناس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این نشست با بیان اینکه احداث باند دوم محور طبس – دیهوک مورد تایید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است گفت: پیگیری می‌شود تا برای این پروژه ردیف اعتباری در بودجه اصلاحی سال ۱۴۰۰ اختصاص یابد.

محمد ذبیحی که به منظور بررسی وضعیت پروژه‌های راهسازی بخش دیهوک از توابع شهرستان طبس به این بخش سفر کرد، اظهار داشت: محور طبس – دیهوک بسیار پرترافیک است و با توجه به دوطرفه، تک‌بانده و باریک بودن این محور، حادثه‌ساز است.

وی افزود: احداث باند دوم محور طبس – دیهوک مورد تأیید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است و پیگیری می‌شود تا برای این پروژه ردیف اعتباری در بودجه اصلاحی سال ۱۴۰۰ اختصاص یابد.

امام جمعه و بخشدار دیهوک نیز در این نشست با اشاره به پرتردد و حادثه خیز بودن محور طبس – دیهوک که بخشی از مسیر مرکز استان خراسان جنوبی به مرکز کشور است، بر دوبانده کردن این مسیر تاکید کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه طبس، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس، روسا و اعضای شورای اسلامی بخش و شهر دیهوک نیز در این نشست حضور داشتند.

مرکز شهرستان بیرجند در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.