انتخابات استانی شورای اجرایی مجامع کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر خراسان جنوبی با شرکت ۱۰۵ کانون برگزار شد.

محمدعلی کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر بر اساس تفاهم‌نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با آموزش و پرورش تشکیل شده‌اند.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل کانون‌های دانش آموزی نهادینه کردن فرهنگ صلح و نوع دوستی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها و برگزاری دوره‌های امدادی با هدف تربیت نیروی امدادگر در مدارس و خانواده است.

کاوسی از برگزاری انتخابات استانی شورای اجرایی مجامع کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر به صورت ویدئو کنفرانس در خراسان جنوبی خبر داد.

وی تصریح کرد: انتخابات مجامع کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر استان در مرحله شهرستانی در تمامی شهرستان‌ها برگزار و دبیران انتخاب شده به استان معرفی شدند و در این مرحله انتخابات دبیر استانی برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از انتخاب یک نفر دبیر و ۴ نفر عضو اجرایی از بین شهرستان‌ها در مرحله استانی این انتخابات خبر داد.

کاوسی گفت: مرحله استانی این انتخابات نیز با حضور حداکثری از بین ۱۰۵ کانون دانش‌آموزی در سطح استان انجام و دبیر استانی انتخاب شد.

وی افزود: از بین دانش‌آموزان پسر و دختر به تفکیک، نادیا اسدزاده دانش‌آموز دختر از شهرستان بیرجند و علی اکبری دانش‌آموز پسر از شهرستان قاین به عنوان دبیران انتخاب شده مجمع استانی انتخاب شدند.

گفتنی است؛ به استناد آیین‌نامه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون دانش‌آموزی هلال احمر یکی از ۴ تشکل فعال در مدارس است که در کنار بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و سازمان دانش آموزی در راستای اصول و اهداف نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به فعالیت می‌پردازد و در ترویج فرهنگ بشردوستی میان دانش‌آموزان تلاش می‌کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور