#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با هدف تعیین کارگروه های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد.

 علی فرخنده در این جلسه که شنبه ۲۹ مردادماه جاری با حضور اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد، عنوان کرد: تجربه نشان داده جلسات مشورتی هر چقدر بیشتر باشد، رسیدن به نتیجه سخت تر می شود، لذا پیشنهاد می دهیم تعداد کارگروه ها کمتر اما بر اساس اصلی ترین اولویت های فرهنگی استان تشکیل شوند.

وی به ۸ کارگروه تشکیل شده برای سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحت عناوین مردمی سازی و محرومیت زدایی فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و هنر، رسانه و فضای مجازی، قرآن و عترت، امور زنان و خانواده، مناسبت های ملی و مذهبی، هنر و سینما و وضعیت سنجی فرهنگی اشاره کرد و گفت: تیم اندیشه ورز نیز با بدنه ای مردمی و تجربه کار عملیاتی تشکیل شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه به اولویت های فرهنگی استان به عنوان موضوعات پیشنهادی برای کارگروه های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی همچون «هویت اسلامی، ایرنی و انقلابی»، «خانواده و جمعیت»، «سبک زندگی اسلامی و ایرانی»، «اخلاق و فرهنگ عمومی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی»، «هنر ، «قدرت نرم»، «اطلاعات، ارتباطات و رسانه»، «تعامل منطقه ای و جهانی» ، «نظام فرهنگی فراگیر و کارآمد» و «محصولات و صنایع فرهنگی» اشاره کرد.

فرخنده با بیان این که نیاز به کارگروهی زبده در راستای وضعیت سنجی فرهنگی استان به صورت مداوم داریم، ادامه داد: بر اساس نتایج این وضعیت سنجی، عملکرد خودمان را باید مورد بررسی قرار دهیم.

پس از بیان این توضیحات، اعضای کمیته به بحث و ارائه نظر پرداختند و نهایتا کارگروه های تخصصی ذیل شورا با موضوعات «خانواده و جمعیت» با مسئولیت مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، «رصد فرهنگی و اجتماعی» با مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه انصار الرضا (ع)، «رسانه و فضای مجازی» با مسئولیت صدا و سیما، «اخلاق و فرهنگ عمومی» با مسئولیت سازمان تبلیغات و «هنر و محصولات فرهنگی» با مسئولیت معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تعیین شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که مسئولین کمیته ها ظرف یک ماه آینده نسبت به تشکیل جلسات و تعیین اعضا اقدام و اسامی را جهت تایید به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال کنند، اضافه کرد: مسئولین کارگروه ها بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور وظایف را احصاء کنند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس هنری و ا.حسن پور