امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز باید در جنگ نرم، معارف شهدا را در جامعه گسترش دهیم و رهرو واقعی آنان باشیم.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس در بیرجند گفت: باید هر روز شناخت وظایف ما درخصوص ائمه اطهار (ع) بیشتر شود و روز شهادت امام جعفر صادق (ع) به این خاطر در تقویم رسمی کشور تعطیل اعلام شده که ما در این روزها به شناخت وظایف خود به عنوان اوجب واجبات بیشتر توجه کنیم.

وی افزود: دشمنان با اقدامات مختلف از صدر اسلام به دنبال خاموش کردن ائمه اطهار به عنوان نور خدا بودند اما همه بدانیم که هرگز نور خدا خاموش نمی‌شود.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اینکه ائمه اطهار نتوانستند، حکومت اسلامی و نقشه بزرگ اسلام را پیاده کنند به این دلیل بود که یاران کافی نداشتند تا مانند عصر امروز به فرمان آنان لبیک بگویند.

وی با اشاره به اینکه امروز به پشتیبانی مردم، حکومت اسلامی در جامعه تشکیل شده است بیان کرد: در دوران پیامبر گرامی اسلام (ص) هم حکومت اسلامی تشکیل شد اما به شکست انجامید چرا که دقت‌ها و ظرایف لازم صورت نگرفت و امروز این آسیب در کمین شما نیز هست، اگر کوتاهی و غفلت شود ما هم دچار همین آسیب خواهیم شد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: حضور در تشییع شهدا مستحب است اما امروز شما حضور دندان شکن داشتید در ادامه نیز پیروی از منش، راه و هدف شهید لازم است؛ هدف شهدا هم برپایی حکومت اسلامی و توسعه آن است تا حکومت جهانی امام عصر (عج) رقم بخورد.

وی گفت: دشمنان جدی در مسیر رسیدن به این هدف و آرمان داریم، دشمنانی که در دوران ائمه اطهار (ع) هم بودند و آنان ترس داشتند جانشین خود را علنی کنند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: پیام ائمه اطهار، امام صادق (ع) و شهدا به ما این است که راهشان همیشه زنده است و ما آمده‌ایم در مکتب آنان شناخت بیشتری به دست بیاوریم و رهرو واقعی شهدا باشیم.

وی پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ ارزش‌های اسلامی را از سفارش‌های مشترک شهدا برشمرد و تصریح کرد: باید در ادامه مسیرمان سخت مواظب جریان نفوذ و نفاق باشیم تا دچار انحراف نشویم، این جریان می‌خواهد ما را از ولایت فقیه و ادامه مسیرمان جدا کند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به حکومت جهانی اسلام باید به ادامه مسیرمان عمق بیشتری بدهیم گفت: جامعه ما باید اخلاق‌ساز و مقتدر باشد که در این خصوص سوره‌های انفال و توبه را بخوانیم و به صورت عمقی بفهمیم.

وی افزود: برای توسعه معارف شهدا باید جریان‌های فرهنگی را سریعتر سر و سامان دهیم و همیشه رهرو و پشتیبان ولایت فقیه باشیم، برای رسیدن به حکومت جهانی اسلام صبر و شکر داشته باشیم و مراقب توطئه‌های دشمنان در این مسیر باشیم چرا که آنان می‌خواهند نقاط ضعف کوچک ما را برجسته و مردم را ناامید کنند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: فضای عمومی جامعه را دشمنان با رسانه‌های خود تحت تاثیر قرار می‌دهند و اگر مراقب نباشیم به گمراهی می‌کشند چرا که اکثر افراد به شنیده‌ها اکتفا می‌کنند و باید همه جریانات گوش به فرمان و رهرو واقعی ولایت فقیه باشند.

پیکر پاسدار شهید “رجب حسین‌زاده” از شهدای تازه شناسایی شده دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و با حضور پرشور مردم در بیرجند تشییع شد.

پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده که با گذشت ۴۰ سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد، روز سه‌شنبه بر دستان مردم شهیدپرور این دیار از حوزه علمیه سفیران هدایت واقع در خیابان شهید مطهری به سمت سه راهی اسدی و سپس بهشت متقین بیرجند تشییع شد و با بدرقه باشکوه مردم و مسوولان در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

در این مراسم که معاونان استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر شهید حسین‌زاده نماز اقامه کرد.