نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ایجاد مرکز آموزشی، سیاسی، فرهنگی و تحقیقاتی در قالب “موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس” می‌تواند ابعاد واقعه صحرای طبس را بیش از گذشته به نمایش بگذارد لذا دست‌اندرکاران این پروژه را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در پیامی به‌ مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن یوم الله پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست مفتضحانه آمریکای جنایکار در صحرای طبس قرار داریم، مسئله‌ای که در آن روز رقم خورد را، قشر جوان و دیگران در مطالبی که در قالب یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و همچنین تحقیقاتی که در طول این سال‌ها انجام گرفته و انتشار یافته، دنبال کنند.

وی افزود: در این حادثه عظیم بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند “این چه بود که این ملت ضعیف بدون تجهیز، بدون تدریب نظامی را بر این همه قدرت‌ها غلبه داد؟ این جز همان است که در صدر اسلام هم یک عده قلیل را بر عده‌‏های کثیر پیروز کرد و همچو رعبی در قلب‌ها انداخت که نتوانستند در مقابل سی هزار جمعیت عرب – که هر چندتایشان یک شمشیر داشت و هر چندتایشان یک شتر داشت – مقاومت کنند، (در حالی که) آن‏ها هفتصد هزار جمعیت بودند؟ این جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟! (چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست”.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: آنچه می‌تواند ابعاد واقعه صحرای طبس را بیش از گذشته به نمایش بگذارد، ایجاد مرکز آموزشی، سیاسی، فرهنگی و تحقیقاتی در قالب «موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس» است که براساس گزارش‌های دریافتی در جهت آغاز این پروژه اقدامات شایسته‌ای تاکنون شکل گرفته و می‌طلبد دست اندرکاران امر این مسئله را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

وی افزود: عده‌ای آمریکاپرست در داخل و خارج از کشور هر روز و به بهانه‌های گوناگون به دنبال تطهیر چهره خونخوار استکبار هستند لذا در سال جاری که متاسفانه به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری اجتماع با حضور آحاد جامعه و در سطح گسترده فراهم نیست، از متولیان محترم عرصه صدا و سیما، هنر، رسانه و فعالان مجازی خواهانم تصویر بیش از چهل سال شکست و ذلت آمریکا و هم پیمانان جنایتکار او را در بسترهای مختلف رسانه‌ای به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهید واقعه صحرای طبس آقای محمد منتظر قائم و با تبریک پیروزی‌های بیش از چهل ساله جبهه مقاومت اسلامی در برابر آمریکا به محضر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و ملت شهیدپرور و قهرمان ایران اسلامی، برای رزمندگان دلیر اسلام از خداوند متعال آرزوی صحت، سلامتی و تداوم در این مسیر الهی را مسئلت می‌نمایم.

پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ نظامیان آمریکایی با هواپیماها و بالگردهای خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نوپای ایران و آزادی جاسوسان در بندشان طی عملیاتی پیچیده وارد عمق خاک کشور شدند و در محلی فرود آمدند که امروز با نام “موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس” شناخته می‌شود.

عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی موسوم به “پنجه عقاب” بر اثر توفان شن و امداد الهی به شکست خفت‌بار منجر شد.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس به یزد قرار دارد و هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان در شهرستان طبس برگزار و یاد شهید “محمد منتظر قائم” نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در این محل به شهادت رسید، نیز گرامی داشته می‌شود.

براساس تصمیمات اتخاذ شده مراسم گرامیداشت واقعه صحرای طبس امسال به جهت محدودیت‌های ماه رمضان و شیوع کرونا، روز یکشنبه پنجم اردیبهشت به صورت محوری با مرکزیت بیرجند و در حسینیه جماران برگزار می‌شود و همزمان گروهی نیز برای تولید برنامه‌های متناسب و پخش از شبکه‌های سراسری در محل واقعه مستقر خواهند شد.