#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مصرف مرغ گرم در استان کاهش ۴۰ درصدی داشته و در این مدت به دلیل عدم کشش بازار توزیع مرغ منجمد نداشته‌ایم.

 مهدی جعفری در کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهارداشت: همچنین کاهش ۲۸ درصدی جوجه‌ریزی را در استان در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم که این موضوع مشکلاتی را در تامین مرغ استان‌های همجوار ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مرغ در استان از قیمت تنظیم بازار هم پایین‌تر عرضه می‌شود و مرغ بر روی دست مرغداران استان باقی مانده که نیاز است که حمایت‌های لازم انجام شود تا متضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در زمینه تامین تخم مرغ در استان مشکلی نداریم، اضافه کرد: هرچند در ابتدای اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها مشکلاتی را مرغداران داشتند که با پیگیری‌های انجام شده، حل شد، اما در حال حاضر تخم مرغ با قیمت مصوب در استان عرضه می‌شود.

جعفری با بیان اینکه  ۴۳ تن شکر برای زنبورداران و ۲۹۳ تن شکر برای ایام محرم و صفر استان در حال جذب است، اضافه کرد: همچنین قسمتی از سهمیه شکر هر شهرستان با موافقت جلسه تنظیم بازار به قند تبدیل شده و به قیمت مصوب تنظیم بازار توزیع شده است.

وی بیان کرد: افزایش قیمتی در روغن نخواهیم داشت، با توجه به افزایش قیمت انواع روغن و کاهش خرید مردم در برخی واحدهای صنفی خُرد شاید روغن وجود نداشته باشد اما روغن به انداره کافی در استان موجود است و کمبودی نداریم.

جعفری با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته ۱۴ هزار و ۴۹۴ مورد بازرسی توسط مجموعه جهاد کشاورزی انجام شده است، اضافه کرد: در این بازرسی‌ها ۳۴۰ واحد صنفی متخلف به ارزش ۲۲ میلیارد ریال شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۱ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان انجام شده که در این بازرسی‌ها ۲۰۸ پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: وسیله ایاب و ذهاب برای همیاران بازار در استان در نظرگرفته شود چرا که امکانات این سازمان با توجه به حجم بالای ارایه خدمات جوابگو نیست.

جعفری از خرید ۹ هزار و ۴۰۰ تن گندم تضمینی در استان خبرداد و گفت: مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی با پیگیری‌های استاندار به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان پرداخت شده و حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر آن باقی مانده که پرداخت تمام مطالبات در دستورکار قرار دارد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: ۴۲۴ پرونده تخلف به ارزش ۲۷ میلیارد ریال از زمان اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها در استان تشکیل شده است.

علی تهوری افزود: در سامانه نظارتی هوشمند بر نانوایی‌های خراسان جنوبی، به صورت کامل تخلفات مشخص و بازرسان تنها برای درج تخلف به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند.