معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز طرح «بهارانه کتاب» ١٣٩٩ از ٢٠ تا ۳۰ اردیبهشت ماه خبر داد.

، محمود رمضانی با بیان این که کتابفروشی‌های استان تا ۱۶ اردیبهشت ماه مهلت دارند با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت نام در طرح «بهارانه کتاب» ١٣٩٩ اقدام کنند، ادامه داد: کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تایید شرکت در طرح «بهارانه کتاب» ۱۳۹۹ نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

وی با اشاره به این که در این دوره از طرح «بهارانه کتاب۹۹»سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰۰۰۰۰ ریال است ، اضافه کرد: خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

رمضانی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا عنوان کرد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی ها پوشش داده می شود. همچنین، مدیریت پروتکل های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.