#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس اتاق اصناف مرکز خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعمال محدودیت جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی واحدهای صنفی استان به جز گروه‌ شغلی یک در شهرستان‌های قرمز از روز شنبه (۲۱ فروردین) به مدت ۲ هفته اجازه فعالیت ندارند.

رضا علیزاده بیرجندی  افزود: در این راستا پیرو تصمیمات ستاد ملی کرونا و اعلام وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) برای تمامی مراکز استان‌ها و به دلیل روند افزایشی شیوع کرونا؛ فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار به مدت ۲ هفته در بیرجند و شهرستان‌های قرمز تعطیل خواهد بود.

وی گفت: همچنین براساس این تصمیمات در شهرهای با وضعیت نارنجی (پرخطر) فقط فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو همچنین در شهرهای زرد فعالیت گروه‌های یک، دو و سه ادامه دارد.

رییس اتاق اصناف مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه هرگونه تغییرات در این زمینه مجدد اطلاع‌رسانی می‌شود از روسای اتحادیه‌های استان خواست با اهتمام جدی نسبت به اطلاع‌رسانی سریع به اصناف و نظارت بر اجرای محدودیت اقدام کنند تا با یاری خداوند و همراهی و همکاری آحاد جامعه بتوانیم هرچه سریعتر نسبت به ریشه‌کن کردن این‌ ویروس منحوس گام‌های موثر برداریم.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با این ویروس نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و مردم دارد گفت: از مسوولان توقع داریم به جز اصناف سایر دستگاه‌ها نیز نسبت به اعمال محدودیت‌های لازم در مراکز تجمعی خود اقدام کنند و از هرگونه تجمع و دورهمی پرهیز شود.

علیزداه با اشاره به نگرانی اصناف در مورد اعمال محدودیت‌ها گفت: با توجه به اینکه هنوز تسهیلاتی به واحدهای صنفی اعطا نشده است برخی از واحدهایی که مستاجر بوده از تعطیلی واحد خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که هفته گذشته مرکز استان بعد از مدت‌ها در وضعیت نارنجی و از ۲ روز گذشته به همراه ۲ شهرستان دیگر استان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

روز گذشته هم دومین بار پس از پشت سر گذاشتن پیک سوم کرونا در خراسان جنوبی، آمار مبتلایان روزانه در این استان سه رقمی شد. خراسان جنوبی که آذر ۹۹ پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت و با کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا تا اسفند ماه مواجه بود، اکنون سه شهرستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی دارد و هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد. بیش از ۳۳ هزار واحد صنفی در قالب ۱۳۵ اتحادیه در این استان فعال است.