مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اشتراک‌های زیادی بین بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین وجود دارد و تحقق این مهم نیازمند پیاده‌سازی حلقه مفقود یعنی روحیه تعاون است.

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: روحیه تعاون بدون چشمداشت، کشور را به سوی پیشرفت هدایت خواهد کرد و امیدواریم این روحیه برای تحقق گام دوم انقلاب در جامعه فرهنگسازی شود.

وی بیان کرد: تقویت ساحت تربیتی در مدارس همگام با بیانیه گام دوم انقلاب است و ارتقای این مهم سبب تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در ساحت‌های تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان صورت گرفته اما کافی نیست و باید تقویت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه کمتر به مباحث دینی در مدارس توجه شده که این روند سبب وقوع آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان می‌شود.

واقعی اظهار داشت: تبیین نقش مدرسه در گام دوم یک وظیفه برای معلمان و والدین است و باید خودمان وارد عمل شویم تا این امر محقق شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف متعالی نیازی به سخنرانی و تامین بایدها و نبایدها برای دانش‌آموزان نیست بلکه باید با اقدام کارشناسانه و دغدغه‌مند به این موضوع ورود پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش بر ضرورت تبیین مسایل اخلاقی در کنار مسایل آموزشی تاکید کرد و گفت: اگر خواستار پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین در جامعه هستیم راهی جز اهمیت بخشی به مسایل اخلاقی و دینی نداریم.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه راهبردی با عنوان «گام دوم انقلاب» را منتشر و با مرور تجربه ۴۰ ساله برای مردم و جوانان مسیر پیش رو را ترسیم کردند.

اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب امروز (پنجشنبه) با حضور حجت الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بیرجند برگزار شد.