?استاندار خراسان جنوبی گفت: نتیجه ورود نخبگان و افراد مطلع، برگزاری انتخاباتی رقابتی و باشکوه است.
ملانوری با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از شعبه ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری در بخشداری مرکزی بیرجند، خاطر‌نشان کرد: همکاران ما در بخشداری های سراسر استان، در این روز تعطیل وقت گذاشته اند و با دقت و حساسیت در حال ثبت نام مراجعین می باشند.
?وی ادامه داد: این بازدید به منظور عرض خداقوت به این عزیزان، سرکشی از حوزه، بررسی روند ثبت نام داوطلبان و اطلاع از مشکلات احتمالی صورت گرفته است.
?استاندار با اشاره به وضعیت ثبت نام داوطلبان گفت: آمارها نشان می دهد، میزان استقبال داوطلبان نسبت به دوره قبل بهتر است،اما برای رسیدن به حدنصاب ها، نیاز به ورود علاقمندان بیشتری داریم.
?ملانوری تأکید کرد: هر چه میزان حضور و ورود افراد به این عرصه پررنگ تر باشد، انتخاباتی که در ۲۸ خرداد برگزار می شود رقابتی تر و باشکوه تر خواهد بود.
?وی با اشاره به جایگاه انتخابات در حکومت مردم سالاری دینی از تأکیدات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در این خصوص گفت.
?به گفته وی؛ انتخابات از شعارهای اولیه و اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.
?استاندار متذکر شد: انتخابات از همان سال ۵۸ و برگزاری رفراندوم رأی آری به نظام تا الان، همواره منشأ، اساس و محور حضور مردم در تعیین سرنوشت خود بوده است.
?ملانوری ادامه داد: در انتخابات است که مردم تعیین می کنند چه کسی، چه تفکری یا چه جریانی، موضوعات پیشرفت کشور را مشخص کند.
?وی با یادآوری اهمیت ورود افراد ذیصلاح و تأثیر گذار به عرصه رقابت، از نقش احزاب، گروه های سیاسی، نهادهای مدنی و اجتماعی، متنفذین و رسانه ها در تحقق این امر گفت.

?استاندار در ادامه موضوع مشارکت مردم در انتخابات را امری بسیار مهم و اساسی خواند و گفت: هر چه مردم بیشتر پای صندوق ها بیایند، محصول انتخابات با رأی بیشتری انتخاب می شود لذا پشتوانه قوی تری دارد.
?ملانوری افزود: مشارکت حداکثری باعث تقویت پایه های نظامی می شود که مردم به آن امید و اعتماد دارند و از ابتدای پیروزی انقلاب، برای خدمت به محرومین گام های بلندی برداشته است.
?وی با تأکید بر این که دشمن در قالب جنگ روانی، همواره به دنبال ایجاد بی انگیزگی در مردم است، متذکر شد: بی اعتمادی و انفعال، بزرگترین آسیبی است که می تواند حرکت های رو به جلوی انقلاب را دچار خدشه کند.
?استاندار تأکید کرد: در شرایط موجود و با وجود تلاش دشمنان، ورود به عرصه رقابت و کاندیداتوری توسط نخبگان و در زمان رأی گیری هم، مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم است.
?ملانوری اظهار امیدواری کرد؛ در روز ۲۸ خرداد با ورود بهترین آدم ها، رقابت خوبی را شاهد باشیم و انتخابات با حضور باشکوه مردم برگزار شود.
?وی از همه علاقمندان و افرادی که از توانایی لازم برخوردارند، خواست از مهلت باقیمانده برای ثبت نام در سامانه جامع انتخابات و عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری استفاده کنند.