مشارکت مردم روستای خشک  شهرستان قاینات در مرمت مسجد تاریخی

مشارکت در جامعه محلی اقدام ارزشمندی است برای دستیابی به یک هدف گروهی که در این فرایند، رفتار آگاهانه، خواست جمعی، پذیرش گروهی و وجود نیازهای مشترک اهمیت دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، شاهرخ عباسی رییس اداره میراث فرهنگی قاینات ضمن بیان این مطلب اعلام نمود: به دنبال مرمت و احیاء  میراث های  تاریخی و فرهنگی در سال ۱۳۹۵ از محل اعتبارات استانی مرمت، احیاء مسجد تاریخی روستای خشک مورد توجه قرار گرفت. مرمت نقاط آسیب دیده، استحکام بخشی، جمع آوری کاهگل فرسوده، بام سازی، کف سازی و… از
مهم ترین اقدامات در این مسجد تاریخی می باشد.

وی عنوان نمود: مسجد تاریخی و قدیمی روستای خشک که از تقدس ویژه نزد مردم برخوردار هست سالیان طولانی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی آسیب های جدی دیده بود که با مشارکت حدود ۴۰ نفر از اهالی روستا تحت مدیریت کارشناسان میراث فرهنگی استان و شهرستان، نقاط آسیب دیده مرمت و استحکام بخشی گردید.

 

پایگاه میراث جهانی مجموعه قنوات بلده فردوس با همکاری دهیاری روستای باغستان سفلی جلسه ای با حضور مردم در محل مسجد روستا با موضوع برنامه ریزی جهت مبارزه با آفات درختان مسیر شاهجوی بلده برگزار نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، پایگاه میراث جهانی قنوات بلده فردوس با همکاری دهیاری روستا و کارشناس فضای سبز شهرداری فردوس نسبت به برگزاری این جلسه مردمی بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد روستا اقدام نمود.

اقدس کرم پور مدیر پایگاه میراث جهانی قنوات بلده فردوس در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت نقش جامعه محلی در آثار ثبت جهانی، خواستار همکاری مردم و نظارت آنها بر حفاظت از این اثر جهانی شده و حفاظت از این مجموعه را عاملی مهم در توسعه گردشگری منطقه دانست.

از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه می توان به برنامه ریزی جهت همکاری مردمی در عملیات نجات بخشی درختان شاهجوی بلده و کنترل آفات این درختان در روزهای آخر هفته جاری اشاره نمود.

 

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله