#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا در این استان راه‌اندازی شد.

علی عرب نژاد روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این سامانه به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی – اجتماعی ناشی از این بحران راه‌‎اندازی شده است.

وی افزود: افراد با مراجعه به سامانه http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، به سوالات تخصصی پاسخ خواهند داد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در این سامانه با غربالگری سیستماتیک استرس، اضطراب و افسردگی افراد، توصیه‌های علمی متناسب با شرایط روانشناختی فرد به آنان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این سامانه به عنوان یکی از محورهای ارجاع به سایر سطوح خدمات تخصصی از طریق صدای مشاور(خط ۱۴۸۰) و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی مورد نظر است.

عرب نژاد افزود: این چرخه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و تمامی فرآیند خدمت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی همچنین از توزیع اقلام بهداشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال بین مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: ژل ضد عفونی، وایتکس، ماسک، مایع دستشویی، محلول ضدعفونی کننده دست و آب اکسیژنه از جمله اقلامی بوده که در مراکز شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی بیان کرد: همچنین از مجموع اعتبارات معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان مبلغ ۸۶ میلیون تومان بابت اجرای طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های ویروس کووید ۱۹ به شهرستان‌ها اختصاص داده شد.

عرب نژاد گفت: با توجه به اینکه این طرح باید از طریق پایگاه سلامت و گروه همیار اجرا شود اعتبار به شهرستان‌‎هایی که پایگاه و همیار داشتند تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: همه این پایگاه‌ها بسته‌های بهداشتی شامل مایع دستشویی، مایع ضد عفونی، ماسک و دستکش و در برخی شهرستان‌ها با مشارکت دیگر موسسات مواد غذایی هم آماده کرده و به مردم محروم تحویل دادند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۷ هزار و ۵۹۳ مورد رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند که این روند ادامه دارد.

وی اظهار داشت: همان طور که امروز اعلام شد به دنبال اجرای مراحل فاصله گذاری اجتماعی و تشدید آن در ایام نوروز، در روزهای آتی به سمت اجرای فاصله گذاری هوشمند خواهیم رفت و امیدواریم در هفته‌های آتی به سمت مهار این بیماری برویم البته در حال حاضر همچنان در مرحله مدیریت بیماری هستیم و فعلا صحبت در مورد مهار بیماری زود است.