همزمان با دهمین سالگرد حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مردم مومن و ولایتمدار خراسان جنوبی بار دیگر برگ زرینی از حضور آگاهانه را در کارنامه دفاع از نظام و ولایت به ثبت رساندند.

مراسم محوری و راهپیمایی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد و شرکت کنندگان در مسیر خیابان شهید تیمورپور راهپیمایی کردند.

«علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای انجام سفری دو روزه امروز وارد بیرجند شد، به همراه استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به جمع راهپیمایان پیوست.

حجت الاسلام «علی شیرازی» مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سخنران محوری مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد حماسه نهم دی در بیرجند بود.

تجلی بصیرت اطاعت از ولایت، مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم و ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است از مهمترین شعارهایی بود که راهپیمایان سر دادند.

راهپیمایی و مراسم بزرگداشت ۹ دی در ۳۰ نقطه استان خراسان جنوبی برگزار شد.