۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد خراسان جنوبی در گام سوم رزمایش کمک مومنانه و به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

 گام سوم رزمایش کمک مومنانه با محوریت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد پنجشنبه شب با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در این آیین گفت: ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد به تعداد سال‌های عمر پر برکت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با همت مسوولان، مردم و خیرین آزاد شدند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: مجموع بدهی این ۶۳ زندانی بیش از ۹ میلیارد تومان بوده که هشت میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان از بدهی این زندانیان را شاکیان گذشت کردند و ۴۹۸ میلیون تومان توسط نهادها، خیرین و مردم استان جمع‌آوری شد.

وی عنوان کرد: ۱۳۷ میلیون تومان هم رد مال به شاکیان بوده که ۹۳ میلیون تومان گذشت شاکی است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ بسته کمک معیشتی هر بسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان و ارزش مجموع بسته‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط مسوولان، مردم و خیرین جمع آوری شده که از امشب بین خانواده‌های نیازمند زندانیان استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با همت ستاد دیه خراسان جنوبی از زندان‌ها آزاد شدند و با اضافه شدن ۶۳ زندانی امشب، تعداد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان به ۱۶۳ نفر افزایش یافت.

وی گفت: این کمک‌ها در شرایطی انجام می‌شود که مردم ما از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارند و یاد سردار دل‌ها را در این شرایط با آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جاودانه کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در مرحله دوم از گام سوم نهضت کمک مومنانه در استان ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده و بین نیازمندان در حال توزیع است.

سردار علی قاسمی افزود: این مرحله از گام سوم نهضت کمک مومنانه از ابتدای دی آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت کمیته‌های هفت گانه نهضت کمک مومنانه از ابتدای سال جاری گفت: از آغاز نهضت کمک مومنانه تا امروز همدلی، احسان و خدمتگزاری به مردم در خراسان جنوبی به اوج و کمال خود رسیده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: از یک ماه گذشته تغییراتی در ستاد نهضت کمک مومنانه استان ایجاد و کمیته‌هایی از جمله کمیته آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل شد که تلاش‌های زیادی درخصوص اخذ رضایت از شاکیان صورت گرفته و کار بسیار معنوی و ارزشمندی است و خانواده‌های زیادی از نگرانی نجات یافتند.

دبیر نهضت کمک مومنانه در خراسان جنوبی گفت: در مرحله دوم گام سوم نهضت کمک مومنانه در استان ۲۶ هزار و ۱۵۹ بسته غذایی جمع‌آوری شده که بخشی توزیع شده و بخشی در حال توزیع است.

وی توزیع هزار و ۴۳۳ کفش و لباس، ۲۸۷ کارت هدیه، ۲ هزار و ۶۲۸ لوازم زندگی، ۲۳ هزار و ۲۹۴ غذای گرم، ۲ هزار و ۷۳۴ کیلوگرم گوشت، ۳۱ هزار و ۵۵ بسته بهداشتی، ۲ هزار و ۵۴۵ مورد توزیع دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۹۰ سری جهیزیه، ۲۶۱ مورد تسهیلات اشتغالزایی، ۲۷۰ مورد بازسازی واحد مسکونی، ۵۴۰ سری تبلت، ارائه ۲۶ هزار و ۵۳۰ ساعت آموزشی و توزیع ۴ هزار و ۹۷۳ بسته لوازم‌التحریر را از اقدامات کمیته‌های هفت گانه نهضت کمک مومنانه در دی ماه جاری ذکر کرد.

سردار قاسمی افزود: بنیانگذار نهضت کمک مومنانه پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) بودند که باید الگوی همه انسان‌ها باشد.

وی با گرامیداشت ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم مکتب خدمت‌رسانی، انفاق و کمک به تمام انسان‌ها است و توجه به حل مشکلات مردم، دفاع از مظلومان و کمک به آوارگان جنگی و امید بخشی به جوانان سرلوحه این شهید بزرگوار بود.

۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان خراسان جنوبی در حاشیه این آیین آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

رزمایش کمک‌های مومنانه از نیمه شعبان امسال با رهنمود مقام معظم رهبری همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی کلید خورد که در ۲ گام نخست رزمایش کمک مومنانه ۱۰۹ میلیارد تومان کمک مومنانه و معیشتی و ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تهیه شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.