نمایشگاه داخلی‌سازی قطعات و مواد اولیه با هدف توسعه زنجیره تامین با حضور استاندار خراسان جنوبی در بیرجند گشایش یافت و ۱۵۰ نمونه از قطعات بومی‌سازی شده در سطح کشور به نمایش گذاشته شد.

آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی در کارخانه کویر تایر برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی در نشست هم‌اندیشی که در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه داخلی‌سازی برگزار شد، گفت: وقتی مسوولیتی می‌پذیریم، هنر ما این است که ذخایر استان را بیدار کنیم.

حمید ملانوری افزود: مهمترین وظیفه و تکلیف ما در ستاد توسعه خاوران همین است که منابع خاموشی که در استان داریم را بیدار کنیم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف ستاد توسعه خاوران، ایجاد تفکر توسعه‌ای در مردم است گفت: براساس سیاست‌های این ستاد، همه مدیران دستگاه‌های اجرایی فعال شده‌اند تا اثری ماندگار از خود بر جا بگذارند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای برنامه‌های این ستاد، نشست‌های متعددی با هلدینگ‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران برگزار شده است.

وی یکی از مشکلات اساسی استان را حضور برخی سرمایه‌گذاران فاقد صلاحیت عنوان کرد و گفت: ما به دنبال افرادی هستیم که از توان و تخصص لازم برخوردار باشند تا بتوانند کاری را که شروع می‌کنند، با قدرت پیش ببرند.

ملانوری هدف از این اصرار را ایجاد حس امیدواری در مردم و ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: از بدو ورود به استان، شعار “تدبیر، تلاش، توسعه” را در دستور کار قرار دادیم و این شعار الگوی رفتاری ما در مجموعه استان است و بر این باوریم که بدون فکر، برنامه و تلاش راه به جایی نمی‌بریم.

وی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش همه معضلات کشور دانست و اظهار داشت: شعارهای سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محور فعالیت‌های ما در استان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در همین راستا در شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی استان به مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف شد تا برنامه عملیاتی سالانه خود را بر مبنای شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین کنند.

وی امروز را به واسطه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای داخلی، نقطه عطفی برای تعالی حوزه اقتصادی استان برشمرد و گفت: کویر تایر از جمله واحدهایی است که با عزم، اراده و اعتماد به نفس مردم منطقه ایجاد شده است.

ملانوری اظهار داشت: ما اگر در شرایط فعلی به دنبال رونق صنعت در استان هستیم، به خاطر پیشینه صنایع فاخری همچون کویر تایر است.

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید هم گفت: وابستگی به واردات بزرگترین فاجعه برای صنعت کشور است که رمز موفقیت کشور در داخلی‌سازی و تولید بومی است.

حسین مدرس خیابانی، تولید را عامل اصلی در رفع همه مشکلات خواند و تصریح کرد: هر واحد تولیدی که به دنبال طرح و پروژه جدید نباشد، محکوم به فناست و طرح و پروژه باعث تعالی سازمانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز طی گزارش مبسوطی به تشریح روند شکل‌گیری این واحد تولیدی پرداخت و آخرین دستاوردها و اقدامات انجام شده برای داخلی‌سازی قطعات و ماشین‌آلات در این مجموعه را تشریح کرد.

سید محمدحسین زینلی بر لزوم اهمیت دادن مجموعه به استعدادها، توان و ظرفیت نیروی انسانی تاکید کرد.