معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از برگزاری یادواره ۲۵ شهید هنرمند خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مراسم در آبان ماه برگزار می شود.

، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به شناسایی ۲۵ شهید هنرمند استان در رشته های مختلف نمایشی، تجسمی، صنایع دستی و… گفت: یادواره ۲۵ شهید هنرمند استان ۱۲ یا ۱۳ آبان امسال برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته فرهنگی استان پیش بینی شده است.

زمزم از رونمایی کتاب تخصصی در این راستا خبر داد و گفت: در این خصوص کتاب تخصصی از زندگینامه شهدای هنرمند استان در دست تدوین بوده و امید است با اتمام مراحل پایانی کار این مهم، در مراسم یادواره شهدای هنرمند خراسان جنوبی رونمایی شود.

گفته وی با توجه به اهمیت موضوع، اداره کل فرهنگ و ارشاد برای تدوین و چاپ این کتاب در خصوص زندگینامه شهدای هنرمند ورود کرده است در غیر اینصورت دیگر ارگان‌ها مانند بنیاد حفظ آثار و … برای چاپ و نشر کتاب ورود می کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در چند سال گذشته یادواره ای در کنگره ۲ هزار شهید استان به صورت مشترک و برای تعداد محدودی از شهدای هنرمند نیز برگزار شد، یادآورشد: امسال پس از شناسایی ۲۵ شهید هنرمند استان این یادواره به صورت ویژه برگزار می شود.

وی از اجرای طرح سپاس در طول سال خبر داد و گفت: در قالب این طرح در طول سال و به مناسبت های مختلف دیدار مسئولان با خانواده شهدا برگزار می شود و در هفته فرهنگی و زمان برگزاری یادواره شهدای هنرمند نیز دیداری با تعدادی از خانواده شهدای هنرمند استان خواهیم داشت.

زمزم در ادامه با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، هدف از برگزاری یادواره شهدای هنرمند را شناخت بیشتر شهدا توسط نسل جوان و نوجوان اعلام کرد.

به گفته وی یادواره شهدای هنرمند با همکاری هیأت رزمندگان اسلام و شورای هماهنگی ایثار و شهادت اداره برگزار خواهدشد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور