#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ریزی کردیم در برخی نانوایی‌ها همیار بازار از نحوه خمیرگیری تا پایان کار حضور فیزیکی داشته باشد که نحوه ارایه خدمت نانوایی‌ها سبب گلایه مردم نشود.

 مهدی جعفری روز دوشنبه در دیدار همیاران بازار در امر نظارت بر کالاهای اساسی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: ساعات پخت برخی نانوایی‌‎ها رعایت نمی‌شود و سهم آرد هم پخت نشده که ناراحت‌کننده است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای ساماندهی حوزه آرد و نان گفت: آرد یارانه‌ای به مبلغ ۳۸ هزار تومان در داخل استان ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد لذا برخی نانوایان وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند و موجبات نارضایتی مردم را بوجود می‌آورد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به اعزام روزانه همیاران بازار در سطح استان اشاره کرد و افزود: از زمان اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و توزیع کالاهای اساسی ۲۲۱ پرونده تخلف توسط همیاران بازار تشکیل شده است.

وی گفت: از ابتدای این طرح تاکنون هزار و ۸۲۱ بازرسی از مبادی جامعه هدف صورت گرفته و از ۵۴۱ تماس دریافتی در سامانه ۱۲۴ ستاد خبری تنظیم بازار به ۳۲۱ مورد پاسخ داده شده است.

جعفری از کشف ۱۸ مورد احتکار و قاچاق کالا در این مدت خبر داد که ارزش ریالی آن ۹۲۸ میلیون و ۵۹۰ هزار ریال بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین تخلفات با ۵۲ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن طبس بوده که پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و شهرستان‌های خوسف و بشرویه نیز هیچ تخلفی نداشتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۶۰ همیار بازار در این استان خبر داد و افزود: ۲۲۸ نفر بسیجی جهادگر برای بازرسی و نظارت صحیح بر تهیه، تنظیم و توزیع اقلام مصرفی آموزش دیدند که برای ۱۶۰ نفر کارت صادر شده است.

وی گفت: ۴۳ همیار به‌صورت مستقیم در مرکز استان فعالیت می‌کنند که باید تمامی نانوایی‌ها، مراکز عرضه مرغ، برنج، شکر، کشتارگاه‌ها، بازارچه‌ها و کارخانه‌های خوراک دام و طیور را به طور روزانه بازرسی کنند.

جعفری با بیان اینکه در تامین خودروی مورد نیاز همیاران بازار با مشکل روبه‌رو هستیم تصریح کرد: ابتدای طرح اعتبار مورد نیاز در سازمان برنامه و بودجه دیده شد اما هنوز در این زمینه تخصیص نداشتیم و حتی حقوق همیاران از منابع داخلی سازمان پرداخت شده است.

وی از برگزاری جلسات روزانه قرارگاه امنیت غذایی استان خبر داد و گفت: تشکیل مرتب کارگروه تنظیم بازار به ریاست معاون اقتصادی استاندار از دیگر اقداماتی است که در حوزه تنظیم و نظارت بر بازار دنبال می‌کنیم و همه موضوعات به‌صورت روزانه رصد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در این مدت ۱۲ رزمایش عملیاتی بازرسی برای آرامش‌بخشی به بازار در مرکز استان برگزار شد که متناظر با آنها در شهرستان‌ها هم ۱۰ رزمایش برگزار شده است.