#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

?استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم، ثمرات برنامه های دولت سیزدهم را در عمل خواهند دید.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در شورای ادارای استان اظهار داشت: دولت مردمی ایران قوی را با توجه به حجم فعالیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف انجام داده، به حق باید “دولت مردمی” نامید.
?وی با اشاره به اینکه اقدامات دولت مردمی ایران قوی به نوعی ریل گذاری جدیدی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این تحول جهادی و نوآورانه مبتنی بر چهار رکن است که شامل عدالت‌محوری و فسادستیزی، میدان‌داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدارآفرینی و توجه خاص به بنیان خانواده به عنوان رکن اصلی در تحول جهادی دولت سیزدهم بوده است.
?استاندار خاطرنشان کرد: دیدار مستمر رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم در همین سال نخست نشان می‌دهد که عزم جدی برای تحقق شعارسال و شعارهای دولت وجود دارد.
?قناعت ۳۱ سفر استانی رئیس جمهور را طی یک سال، اقدامی بی‌نظیر و ثبت رکورد جدیدی در کشور دانست و اضافه کرد: این سفرهای استانی رهاورد و دستاوردهای فراوانی دارد که بازگشت دولت به مردم و پایان فاصله‌های زیاد و آزاد دهنده بین مردم و دولت یکی از مزایای آن است.
?وی با اشاره به اینکه ما برای یک سفر شهرستانی نیاز به هماهنگی و جلسات کارشناسی زیادی داریم، متذکر شد: انجام سفرهای استانی که در مقیاسی بزرگتر صورت می گیرد، زمان‌بر و نیازمند صرف وقت و انرژی بیشتری است.
به گفته وی؛ اینکه ۳۱ سفر علمی و کارشناسی شده صورت گرفته و رئیس جمهور با اقشار مختلف نشست داشته باشد، رکورد جدیدی است.
?استاندار گفت: محور این سفرها شناسایی مشکلات آن منطقه، آشنایی با ظرفیت‌ها، پیگیری طرح ‌های نیمه‌تمام، احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل، برطرف کردن مشکلات ضروری و رصد عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی بوده است.

?قناعت ادامه داد: یک کار اساسی و علمی انجام شد که مورد تأکید و تأیید بزرگان هم قرار گرفت و یکی دیگر از خروجی‌های سفرهای استانی شناسایی ۲۷۰ مسئله و محور اساسی در کشور با رصد میدانی است.
?وی با بیان اینکه با بازدیدهای میدانی در سفرهای استانی هم مشکلات به صورت مشخص لیست شده و هم ظرفیت‌های منطقه برای رفع مشکلات احصاء شده ، بیان کرد: در دور دوم سفرهای استانی علاوه بر پیگیری مصوبات سفر قبلی، گام‌های اساسی‌تر برای حل مشکلات با بازدیدهای میدانی برداشته خواهد شد.
?استاندار در پاسخ به انتقاداتی که به سفرهای استانی رئیس جمهوری می‌شود، گفت: برخی این سفرهای استانی رئیس جمهور را عوام فریبانه و بی اثر می‌دانند که در پاسخ می‌گویم از لحاظ علمی پیش نیاز حرکت در مسیر تحول و پیشرفت، ارتقاء سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی است.
?وی با تأکید بر اینکه باید اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در سبد نظام قرار گیرد و نباید بی اعتمادی در جامعه پررنگ شود، تصریح کرد: در سفرهای استانی، رئیس جمهور ارتباط دوسویه و مستقیمی با مردم دارد که به تقویت اعتماد عمومی کمک می‌کند، این رویه جزء جدایی ناپذیر گفتمان دولت سیزدهم است و عملکرد مدیران هم با این گفتمان به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
?به گفته وی؛ دولت برای رفع مشکلات مردم باید اقدام کارشناسی شده انجام دهد و اگر مردم با طرح‌ها و برنامه‌های دولت همراه و پای کار نباشند بی‌فایده است لذا سفرهای استانی با تحول در اعتماد عمومی زمینه را برای تقویت سرمایه اجتماعی فراهم می‌کند که وجه تمایز دولت سیزدهم با سایر دولت‌ها است.
?استاندار تدوین سند تحول دولت مردمی را از دیگر اقدامات شاخص در سال اول فعالیت دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: این سند در سه سطح تحول شناختی، تحول نهادی و تحول فرآیندی تدوین شده است.
?قناعت با اشاره به اینکه تحول‌گرایی رویکرد حاکم بر دولت سیزدهم است، گفت: سند تحول دولت مردمی برای ترمیم اساسی مشکلات کشور ۳۷ حوزه کلان را شناسایی و ۱۳۴ چالش اساسی کشور را احصا کرده و به دنبال ارائه راهکار اساسی برای رفع این چالش‌هاست.
?به گفته وی؛ دولت سیزدهم با طراحی سند تحول، خواسته مردم و نخبگان، دولت را مورد قضاوت، ارزیابی و نظارت قرار دهند و خود را در معرض بحرانی از پرسش‌ها قرار داده در حالی که هیچ دولتی حاضر به این کار نیست.
?وی تأکید کرد: در مدت یک سال اتفاقات خوبی در سطح ملی و فراملی توسط دولت سیزدهم رقم خورده، یکی از این اقدامات شاخص دولت، تولید و خرید واکسن برای مقابله با ویروس کرونا بود و مدیریت این موضوع ربطی به برجام هم نداشت.
?استاندار، توسعه پوشش بیمه رایگان سلامت، اجرای طرح دارویار، پوشش بیمه ناباوری، حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت، اصلاحات اقتصادی و اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، عضویت در شانگ‌های، تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرکات، ساماندهی ارز ترجیحی را از اقدامات دولت در یک سال اخیر ذکر کرد.
?قناعت ایجاد ثبات در بازار، تراز تجاری مثبت برای کشور، رشد ترازیت ملی، توقف ارزش پول ملی و عدم استقراض از بانک ملی برای جلوگیری از تورم، افزایش فروش نفت به خصوص افزایش هشت برابری صادرات نفت به چین، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرح انتقال آب به استان‌های شرقی و جنوبی کشور و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در یک سال اخیر برشمرد.
?وی با اشاره به اقدامات انجام شده در هفته دولت هم گفت: برای اجرای برنامه‌های هفته دولت ستادی در استان به دبیری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با کمیته‌های ۱۴ گانه تشکیل شده و در این هفته ما شاهد حضور ۲ یا سه وزیر و همچنین تعدادی از معاون وزرا در استان خواهیم بود.

?استاندار با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت طرح‌های خوبی در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، اضافه کرد: همچنین استاندار و معاون استانداری در شهرستان‌ها در این هفته حضور میدانی خواهند داشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها باید اطلاع‌رسانی خوبی را در زمینه عملکرد دستگاه‌ها و دولت در این هفته داشته باشند.
?قناعت، ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت برق استان در زمینه مدیریت مصرف برق هم گفت: مصرف گاز در زمستان سال گذشته و مصرف برق در تابستان سال جاری به خوبی توسط دولت مدیریت شد.
?وی همچنین ضمن تقدیر از رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی عتبات و عالیات و استقرار موکب‌های استان در شهر کاظمین گفت: مردم خراسان جنوبی در زمینه کمک به بازسازی عتبات و عالیات و استقرار موکب‌های استان علیرغم کم برخورداری سنگ تمام گذاشته‌اند و در این زمینه در سطح کشور پیشتاز می باشند.
?قناعت با اشاره به اینکه براساس اذعان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اقدامات انجام شده در کاظمین ۷۰ درصد آن توسط مردم استان انجام شده، اظهار امیدواری کرد؛ در اربعین هم همه پای کار باشند و تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین امام حسین(ع) ارائه دهیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور