« بچه های علاقه مند برای اولین بار است که رئیس اداره ورزش و جوانان و چندین رئیس هیئت را با هم در زمین ورزش روستایشان که حدود ۱۰۰ کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله دارد می بینند، حالا هم قرار است در ضیافت پنالتی ها میهمانان هم حضور پیدا کنند.شور و حال بچه ها وصف شدنی نیست. ضربه شاعرزاده رییس اداره شهرستان که به درون دروازه می رود از سوی همه بچه ها با سوت و کف مورد تشویق قرار می گیرد.»
چند روز قبل شاهد یک اتفاق خوب، تازه و تاثیر گذار ورزشی در شهرستان بیرجند بودیم. مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند همراه با تعدادی از مسئولان هئیت شهرستان به چندین روستای دور و نزدیک سرکشی کردند. سرکشی از نوعی متفاوت که با بسیاری حضور های کلیشه ای که به طور معمول حد اکثر دستاورد آنان برای جمع منتظر، شنیدن این جمله از سوی میهمانان مسئول است:« فقط برای عرض خدا قوت و خسته نباشید آمده ایم!»
مسئولانی که در حد بضاعت با دست پر میان ورزشکاران روستاهای مختلف حاضر شده، به درد دل آنان گوش داده و کلی تجهیزات ورزشی و لباس بینشان توزیع کردند.
اتفاقی که در صورت تداوم می تواند ضمن غنا بخشیدن به اوقات فراغت روستاییان گرانقدر به کشف استعداد های خوبی در رشته های مختلف هم منجر شود.
ما فقط متولی ورزش شهر بیرجند نیستیم!
« حبیب شاعر زاده» رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند با بیان این که ما در اداره شهرستان و همچنین هیئت های ورزشی فقط متولی ورزش خود شهر نیستیم و همه روستاها هم حوزه فعالیتمان است خاطر نشان کرد: تصمیم بر این شد که به منظور بررسی میدانی شرایط ورزش روستا ها به همراه مسئولان هیئت هایی ورزشی شهرستان به روستا ها رفته و ضمن اجرای برنامه های متنوع شرایط ورزش این مناطق هم بررسی شود.
وی با بیان این که در این سفر روستاهای دستگرد، کلاته بجدی، گازار، مهمویی، اوجان، فورجان و شاخن مورد بازدید قرار گرفت خاطر نشان کرد: در این سفر هاشمی، رئیس هیئت ورزش های روستایی و عشایری، قاسمی رئیس هیئت فوتبال، محتشمی رییس هیئت والیبال، یساری نایب رئیس هیئت فوتبال، نوفرستی مسئول هیئت های ورزشی، شمشیری مسئول هیئت تنیس خاکی، مقدم رئیس هیئت همگانی، اکبری رئیس هیئت کوهنوردی و جعفری رییس هیئت تیراندازی شهرستان بیرجند حضور فعال داشتند. به نحوی که در رشته فوتبال چند نفر از شاخن برای تست به بیرجند دعوت شدند، در تیراندازی ضمن برگزاری برنامه تیراندازی در روستا مقرر شد مسابقات این رشته به زودی برگزار شود. در بخش همگانی هم برنامه هایی اجرا و جوایزی هم از سوی هیئت به شرکت کنندگان اهدا شد. در کوهنوردی هم برنامه هایی تدارک دیده شد.
توزیع اقلام مختلف ورزشی در بین ورزشکاران روستایی
به گفته وی در محموع در طی این حضنور میدانی بیش از ۵۰ توپ فوتبال، فوتسال، والیبال، ۵۰ طناب ورزشی، ۴ عدد تور فوتبال، ۲۰ عدد حلقه، ۲۵ دست پیراهن و شورت ورزشی و …در روستاهای مد نظر توزیع شد.
شاعر زاده در مورد برداشت خود از شرایط ورزشی روستاهای مورد بازدید هم گفت: زیرساخت های ورزشی در مناطق روستایی خیلی ضعیف است. بسیاری خانه های ورزش ما در روستا ها از امکانات بسیار حداقلی برخوردار است ونیاز به توجه بیشتر دارد.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما برای آینده توسعه و گسترش فضاهای ورزشی در روستاها است که البته در این زمینه ما به کمک دهیاران و همچنین خیران نیازمندیم تا با همیاری یکدیگر بتوانیم برای رفع کمبود ها و شناخت استعدادهای روستایی اقدام کنیم.
این حرکت به لطف خدا ادامه خواهد داشت
وی در مورد حس شخصی اش از این حرکت هم خاطر نشان کرد: به هر حال دیدن خوشحالی بچه های علاقه مند به خصوص زمانی که لوازم ورزشی را بین آنان توزیع می کردیم خیلی لذت بخش بود. بسیاری روستاهای کوچک تر مسیر که از این برنامه مطلع شده بودند در کنار جاده حضور یافته و از ما می خواستند به روستای آنان هم سر به زنیم. با توجه به تجربه ای که از این سفر کسب کردیم به طور قطع و به لطف خدا این حرکت باز هم ادامه خواهد داشت.