#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار، یکی از سیاست ‌های محرومیت‌زدایی وزارت بهداشت است.
رحیمی با بیان این مطلب در دیدار با آیت الله عبادی که با حضور نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام شد، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت از طریق بومی گزینی، توزیع نیروی انسانی، تأمین محل زیست پزشکان و … به دنبال ارتقاء سطح سلامت و ارائه خدمات باکیفیت در مناطق مرزی و محروم است.
?وی با ارائه گزارشی از دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم تصریح کرد: کنترل بیماری کرونا و بازگرداندن آرامش به جامعه از مهمترین دستاوردهای این وزارتخانه در دولت سیزدهم است.
?معاون وزیر با اشاره به سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت و وزارت بهداشت متذکر شد: ارتقاء حوزه بهداشت و تقویت زیرساخت‌های نظام شبکه به‌ ویژه در مناطق کم برخوردار برای وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است.
?رحیمی با اشاره به جانفشانی‌های کادر سلامت در مقابله با ویروس منحوس کرونا عنوان کرد: با پیگیری‌های فراوان و بعد از ۱۴ سال، قانون تعرفه‌گذاری خدمات نظام پرستاری برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.

?نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از خدمات مجموعه بهداشت و درمان کشور در دوران شیوع کرونا و ادای احترام به مقام شهدای مدافع سلامت، گفت: از بهداشت و درمان آنچه به ذهن استان متبادر می‌شود، در چارچوب نیازهای جسمانی است، در عین حال اصل بعد انسانیت است و حفظ سلامت، مسئله ای فقهی است و شخص نمی‌تواند به خودش ضرر برساند.
?آیت‌الله سید علیرضا عبادی با اظهار اینکه اکثر بیماری‌ها به وسیله خود آدمی و ناشی از تغذیه نامناسب، مسائل اعصاب و روان و غیره ایجاد می‌شود، افزود: توصیه می‌شود در حیث انسانی و دینی و در حجاب و عفاف، امانت، صداقت و غیره که مسائلی انسانی است زندگی سالمی داشته باشیم.
?وی تأکید کرد: اگر انسان در زندگی از بعد روانی و رعایت بهداشت اسلامی سالم باشد، بیماری وجود ندارد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس بهداشت و ا حسن پور