#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: داشتن تعهد و تعلق خاطر به مردم و نظام، استقلال و اتکا به شایستگی‌های خود از جمله شاخصه‌های مدیر انقلابی است.

سید “محمدرضا طالبی” روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی افزود: مدیر در تراز انقلاب شایسته نیست متصل به دیگران باشد و دستاویز برخی جریان‌های سیاسی و افراد قرار گیرد بلکه باید مشاوران سالم و صالح برای خود داشته و در نهایت تصمیم‌گیرنده خوبی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیر انقلابی باید پاسخگوی عملکرد خود و زیرمجموعه‌اش باشد گفت: این مدیر باید با شفافیت و صادقانه به مردم کارهای خود را بیان کند و وقتی این روحیه را داشته باشد تلاش او چند برابر می‌شود در نتیجه باید این شفایت و پاسخگویی‌ها در مدیران تراز انقلاب وجود داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سلامت و پاکدستی از دیگر انتظارت از مدیران به‌ویژه در دولت سیزدهم است، بیت‌المال از آن هیچ شخصی نیست و بیت‌المال نظام جمهوری اسلامی متعلق به ۸۵ میلیون نفر جمعیت است.

وی افزود: خودرویی که در اختیار ما است باید فقط در امور اداری استفاده شود نه شخصی چون هم قانونی و هم شرعی در این زمینه مسوول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

طالبی گفت: اعتباری که در اختیار ماست را باید دقیقا در آن جایگاه و ردیفی که برای آن مشخص شده، استفاده کنیم که هم قانون و هم شرع بر آن تاکید می‌کند لذا پاکدستی و سلامت کاری برای مدیران انقلابی از ضروریات است.

وی تخصص و کارآمدی را از دیگر شاخص‌های مدیر انقلابی برشمرد و اظهار داشت: در کنار تعهد، تخصص هم نیاز است زیرا اگر تخصص نباشد، ممکن است منابع و امکانات تلف شود و مدیر نتواند آن طور که باید برای منابع مالی، برنامه‌ریزی و از اتلاف منابع جلوگیری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگر سخنانش گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری زحمت زیادی برای آن کشیدند، باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرد و همه امور منطبق بر این بیانیه باشد، شاید کار ما در راستای بیانیه گام دوم انقلاب قرار نگیرد اما در کلیات باید محور کار ما توجه به این بیانیه باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل مقاطع و مراحلی را برای انقلاب اسلامی تعریف کردند و اولین مقطع، زمان مبارزات مردم مسلمان ایران بود که حکومت ستمشاهی را سرنگون کردند و مرحله دوم نیز شکل‌گیری نظام اسلامی و سیاسی بود.

طالبی گفت: شکل‌گیری دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی از دیگر مقاطعی است که تمدن اسلامی به یاری خداوند متصل به نظام جهانی امام زمان (عج) خواهد شد و اکنون ما در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم که یکی از موضوعاتی که برای تحقق این مهم باید در دستور کار مسوولان باشد، استفاده از مدیران تراز انقلاب، ولایی، دلسوز انقلاب و جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: مدیری که بخواهد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد باید دارای روحیه خدمتگزاری و خدمت‌رسانی به عامه مردم باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیر جهادی، مدیری است که شبانه‌روزی و دلسوزانه برای مردم کار کند، وقت نشناسد، در بین مردم و از جنس مردم باشد که اگر جایی مشکلی برای مردم به‌وجود آمد در کنار آنان قرار گیرد نه اینکه کار را از داخل اتاق و پشت میز پیگیری کند.

وی گفت: خراسان جنوبی دارای مردم ولایی، انقلابی، سختکوش و کم‌برخوردار است که در تمامی صحنه‌ها پست سر نظام بوده و هستند.

طالبی افزود: در بررسی‌هایی که انجام شده به تناسب جمعیتی که در استان داریم در مناسبت‌های ملی، مذهبی، انتخابات و هر جا که نیاز به حضور مردم بوده، مردم خراسان جنوبی بالاترین حضور را داشته‌اند، در انتخابات‌ همیشه یا اولین یا دومین بوده‌اند و علاوه بر بالاترین حضور، انتخاب اصلح را هم داشته‌اند.

وی گفت: شاید جاهایی به دلیل همین مسائل احساس شده آنچنان که باید به این جامعه در خراسان جنوبی توجه لازم نشده است که امیدواریم در دولت انقلابی و مردمی با تلاش مدیران، مردم این استان طعم و لذت رفاه خوب را بچشند.

در این مراسم با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور “حسن کامرانی” به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی معرفی و از “محمدعلی عرب” مدیرکل پیشین قدردانی شد.