#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای خراسان جنوبی، در پی مشاهده چند مورد کرونای جهش یافته در این استان، محدودیت‌های جدید برقرار کرد.

استاندار در این نشست با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز ماست گفت: همه ما باید تمام عزم خود را برای کنترل و پیشگیری از ویروس جهش یافته بکار ببندیم.

 

آقای ملانوری از تعطیلی مدارس و آموزش حضوری در بیرجند تا پایان سال خبر داد و گفت: تمام آموزش‌های مدارس دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی دولتی و خصوصی تا پایان سال به صورت مجازی خواهد بود.

وی در مورد ساعت کار ادارات نیز گفت:ساعت کار ادارات به همان شکل قبل ادامه خواهد داشت.

 

استاندار همچنین آرامستان‌ها را ازدیگر کانون‌های شیوع کرونا دانست و گفت: از ظهر فردا پنجشنبه ، ورود به آرامستان‌ها در تمام استان تا پایان سال ممنوع خواهد بود.

 

آقای ملانوری همچنین از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا روز شنبه مشخصات باشگاه‌ها را جمع آوری و معیار‌های مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی را ابلاغ کند و اداره ورزش و جوانان هم بر روند اجرای آن نظارت داشته باشد.

 

وی درخصوص واحد‌های صنفی که ممکن است کانون کرونای جهش یافته باشند نیز گفت: این اماکن در صورت تشخیص دانشگاه علوم پزشکی پلمپ و یا با محدودیت‌های شدید مواجه خواهند شد.

استاندار با اشاره به جشن‌های میلاد امام علی (ع) هم گفت: برگزاری یک برنامه در شهر‌های زرد و آبی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امکان پذیر است، اما در شهر قاین که وضعیت رنگ بندی نارنجی دارد، ممنوع است.

 

آقای ملانوری در خصوص اینکه اعمال محدودیت‌ها بیشتر تابع رفتار مردمی است گفت: متاسفانه در استان هم نشینی‌های خانوادگی ۷۲ درصد ابتلاء‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی، ضدعفونی ها، رعایت ضوابط بهداشتی وهمراهی مردم تاکنون توانسته این بیماری را کنترل و وضعیت مناسب تری را شاهد باشیم، اما برای بهبود این شرایط همچنان باید کوشا باشیم.