#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با تلاش و اقدامات مناسب دست اندر کاران مدیریت بیماری کرونا و به واسطه همراهی های مردم با مصوبات ستاد کرونا، استان از وضعیت قرمز خارج شد.
ملانوری با تأکید بر این مطلب، تعامل و همراهی آحاد مردم استان با مصوبات ستاد کرونا را ستود و گفت: این که رنگ قرمز کرونایی در همه مناطق استان به سرعت در حال تغییر است و خراسان جنوبی به نسبت دیگر مناطق کشور، وضعیت مطلوب تری دارد، به دلیل دقت نظر مستمر اقشار و گروه های مردمی در رعایت پروتکل های بهداشتی است.
?وی ادامه داد: در تمامی مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تأکید ما بر حفظ سلامت عمومی مردم بوده و هست.
?استاندار به نقش اصناف در تغییر رنگ استان اشاره کرد و متذکر شد: اصناف و بازاریان معزز که همواره و در هر شرایطی با تصمیمات استان همراهی نموده اند، در بحث بیماری کرونا نیز از مصوبات ستاد تبعیت کرده و در بهبود شرایط نقش بسزایی داشته اند.
?ملانوری تصریح نمود: با وجود محدودیت های اعمال شده برای فعالیت واحدهای صنفی در کل کشور، طی یک تصمیم داخلی و در قالب مدیریت بومی، با درک شرایط اصناف و خسارت‌ های حاصله از رکود بازار در پی محدودیت های کرونایی،اجازه ادامه فعالیت به واحدهای صنفی داده شد.
?وی با اشاره به اعتراض های وارده به این مصوبه ستاد کرونا و گلایه هایی دال بر این که فعالیت بازار می تواند در تشدید شرایط مؤثر باشد، متذکر شد: تأکید بازاریان بر رعایت ضوابط بهداشتی، استفاده از ماسک، توجه به فاصله فیزیکی و ممانعت از بروز تجمع در واحد صنفی سبب شد، فعالیت اصناف تا به امروز بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا کند.

?استاندار ضمن قدردانی از زحمات کادر بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی اظهار داشت: استمرار فرهنگ مطلوب رعایت توصیه های بهداشتی، بهترین و مهمترین راه تشکر از تلاش های خستگی ناپذیر این عزیزان و ایثارگری های شان در پرستاری و درمان بیماران کرونایی استان است.
?ملانوری به شتاب گرفتن روند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: گروه های سنی مختلف بر اساس اعلام وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون فراخوانده می شوند و خوشبختانه با استقبال خوب مردم، واکسیناسیون در خراسان جنوبی، وضعیت مطلوبی دارد.
?وی با تشکر از همه مردم که به موقع و در زمان مقرر برای انجام واکسیناسیون به مراکز تعیین شده مراجعه می کنند، گفت: حضور خارج از وقت و عدم دقت در جدول زمانی اعلام شده، بروز تجمع در مراکز واکسیناسیون و در نتیجه کند شدن روند خدمات دهی را به همراه دارد.
?استاندار با تأکید بر این که تعداد اندکی از افراد از انجام واکسیناسیون سر باز زده اند، متذکر شد: با توجه به اهمیت موضوع و ایمنی زایی واکسن ها، همه افراد باید فرصت پیش آمده را مغتنم بشمارند و برای انجام واکسیناسیون مراجعه نمایند.
?وی به آمار دانشگاه علوم پزشکی استناد کرد و گفت: بر اساس نظارت های صورت گرفته و گزارش های دریافتی ، رعایت ضوابط بهداشتی در سطح استان کاهش پیدا کرده است که این موضوع میتواند مجددا باعث افزایش ابتلا به این بیماری و پیامدهای آن باشد .
?به گفته وی؛ با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر احتمال بروز خیز ششم کرونا در فصل پاییز، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی،استفاده از ماسک، مراقبت در فاصله اجتماعی و تزریق واکسن، از بروز این خیز پیشگیری نماییم.