#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اعتبار پایین دانشگاه بیرجند نسبت به سایر دانشگاه‌های همتراز در سطح کشور، از استاندار خواست در پیگیری افزایش بودجه این دانشگاه اهتمام و همراهی لازم را داشته باشد.در نشست ۱ ساعته استاندار با رئیس دانشگاه بیرجند مشکلات شهرک فرهیختگان و راه‌های برون رفت از آن به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار اظهار داشت: در دولت هفتم یا هشتم هیئت امنا با نیت ایجاد مشوق، ۵۰ هکتار از اراضی دانشگاه را به اساتید اختصاص داده‌اند.

جواد قناعت با ذکر این نکته که هیئت امنا این اختیار را ندارد که اراضی دولتی را واگذار کند و این خلاف قانون است، تصریح کرد: تنها راه حل مشکل سند اراضی شهرک کوی دانشگاه بیرجند این است که با پیگیری از طریق استاندار، ابتدا وزیر علوم توجیه شود، چرا که تنها مرجعی که می‌تواند این مشکل راحل کند، هیئت دولت است تا اشتباهی که هیئت امنا در دولت هفتم یا هشتم انجام داده‌، با موافقت دولت قانونی شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد:در صورت موافقت دولت اساتید و کارکنان می‌توانند نسبت به ثبت سند املاک خود اقدام کنند و بعداً دستگاه‌ های خدمات‌رسان هم نسبت به ارائه خدمات زیر ساختی اقدام خواهند کرد.

قناعت با تأکید براینکه همراهی لازم را برای حل این مشکل در سطح ملی و استانی باید داشته باشیم، اضافه کرد: این مشکل با نگاه مثبت حل شدنی است،بنابراین باید همفکری و همراهی لازم را برای حل مشکل سند این اراضی در سطح استانی انجام دهیم تا این مسئله برای همیشه مرتفع شود.

وی بیان کرد: برای مشکل سند اراضی شهرک کوی دانشگاه بیرجند ابتدا باید نظر واحد را در مجموعه استان داشته باشیم و بعد موضوع را از سطوح ملی پیگیری کنیم.