معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از اجرای ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی، عمرانی و زودبازده از دهه فجر ۹۷ تا دهه فجر ۹۸ در کشور خبر داد و گفت: سهم خراسان جنوبی نیز از این طرح، ۷۸۹ پروژه است.

سرهنگ حمیدرضا برات زاده، امروز ۱۰ بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب اسلامی متکی به مردم است و بسیج یک ماهیت مردمی دارد.

وی گفت: با فرمان امام راحل سازمان بسیج در ۵ آذرماه سال ۵۸ تاسیس شد و بعد از آن نیز اثرات و دستاوردهای این شجره طیبه در بخش‌های مختلف نظام و انقلاب را شاهد هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: بسیج در کشور نقش دیده بان را دارد و نقاط ضعف و قوت را می‌بیند و بسیج چتر حمایتی خود را پهن می‌کند.

برات زاده، بسیج را بزرگترین تشکل مردمی دانست و تصریح کرد: حضور نیروهای بسیج در کنار نیروهای مسلح در مرزها امنیت آفرین بوده و اوج نقش بسیج را در دفاع مقدس دیدیم که تمام محاسبات دشمن را دچار اختلال کرد.

وی ادامه داد: قدرت بسیج قابل اندازه گیری نیست چرا که بسیج یک قدرت بی انتها و پایان ناپذیر است بنابراین با این فرمول‌های ظاهری قابل سنجش نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز بزرگترین شبکه تربیتی جهان در قالب حلقه‌های شجره صالحین در کشور راه‌اندازی شده و در تمام ایام سال برنامه دارد.

برات زاده اظهار کرد: اجرای عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور، راه اندازی یکی از مهم‌ترین مراکز قرآن و عترت در قالب دارالقرآن‌های بسیج، تشکیل گروه‌های جهادی، ریشه کنی فلج اطفال، کویرزدایی و اجرای گشت‌های رضویون و طرح امنیت محله محور توسط سازمان بسیج انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال ۴۰ سرفصل در قالب ۳ هزار برنامه در استان پیش بینی شده است، افزود: ۴۰ پروژه عمرانی زودبازده و محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان همزمان با ایام دهه فجر در استان افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌های عمرانی شامل؛ احداث یک پارک کودک، احداث ۱۲ استخر ذخیره آب، احیا و مرمت ۱۵ قنات، ساخت ۳ خانه عالم، احداث دو کتابخانه، اجرای دو پروژه لوله گذاری، احداث دو کانال بتنی انتقال آب، احداث یک گلزار شهدا و برق دار کردن یک قنات است.

برات زاده بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری مراسم سالروز ورود امام به میهن در سراسر استان، اعزام کاروان خدمت به مناطق محروم، اعزام گروه‌های جهادی، برگزاری مسابقات بومی و محلی و ورزشی و فرهنگی، اهدای ۳۰ سری جهیزیه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در استان، برگزاری همایش یاوران انقلاب و تجلیل از پیشکسوتان انقلابی و همایش جوانان انقلابی از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر است.

وی اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مراسم یادبود شهدای انقلاب در استان، برگزاری همایش گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین والفجر هشت در سراسر استان، برگزاری نشست‌های بصیرتی، ایجاد نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در استان، برگزاری رزمایش مجازی “من انقلابی‌ام”، محفل انس با قرآن، شب خاطره و برگزاری سوگواره فاطمی در استان از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر در استان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از اجرای ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی، عمرانی و زودبازده از دهه فجر ۹۷ تا دهه فجر ۹۸ در کشور خبر داد و گفت: سهم خراسان جنوبی نیز از این طرح، ۷۸۹ پروژه است.

برات زاده تصریح کرد: بهسازی ۹۵ خانه محروم، احداث و بهسازی ۱۲ غسالخانه، احداث و بهسازی ۱۰ کتابخانه، بهسازی چهار پارک کودک، اجرای یک طرح هادی، بهسازی و تکمیل ۶۰ مسجد، احداث و تکمیل ۲۰ خانه عالم، بهسازی ۱۰ بقعه متبرکه، ساماندهی ۱۵ گلزار شهدا، احداث سه خانه بهداشت، احداث و بهسازی ۶۸ مدرسه روستایی، لایه روبی و مرمت ۱۷۵ قنات، ۱۰۰ پروژه انتقال آب، احداث ۵۰ استخر ذخیره آب چندمنظوره، احداث دو سالن ورزشی و احداث ۱۰ زمین ورزشی روباز از جمله این پروژه‌ها است.

وی یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها به صورت ویدئوکنفرانس روز شنبه ۱۳ بهمن ماه در کشور انجام می‌شود.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله