?طرح نهالکاری در ۴۵۰ هکتار از اراضی زیرکوه به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و ۱۲ شهید روستای بمرود این شهرستان آغاز شد.

این طرح با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی و مردم روستای بمرود از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در محل اراضی این روستا آغاز شد.
مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی در این مراسم گفت: برای نهالکاری در اراضی بمرود ، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که امیدواریم با همکاری دستگا‌های اجرایی و مشارکت مردم ، پس از ۵ سال شاهد پوشش غنی در این منطقه باشیم.
یاری افزود: کاشت نهال در این مراتع ، علاوه بر کنترل فرسایش بادی ، حفاظت خاک و تأمین علوفه مورد نیاز دام در سال‌های آتی ، تاثیر مثبت زیست محیطی نیز در بر خواهد داشت.
رئیس منابع طبیعی شهرستان زیرکوه نیز گفت: در طرح نهالکاری اراضی بمرود زیرکوه ، ۱۸۰ هزار اصله نهال غرص خواهد شد.
رجبی افزود: منطقه بمرود در مسیر طوفان‌ها قرار دارد و سرچشمه شروع طوفن‌ها و ریزگرد‌ها از منطقه مرزی پترگان و همت آباد است که برای جلوگیری از رسوب ریزگرد‌ها باید پوشش گیاهی منطقه ارتقا پیدا کند.
شوری ، کارشناس مرتع داری منابع طبیعی زیرکوه هم گفت: آبیاری ، بلافاصله پس از کاشت نهال در منطقه بمرود آغاز می‌شود که در سال اول ۷ مرحله و در سال‌های دوم و سوم، سه مرحله انجام می شود تا نهال تثبیت شود و تداوم رویشی خود را داشته باشد.
در طرح نهالکاری اراضی بمرود زیرکوه، برای حداقل ۵۰ نفر در روز به مدت ۴ ماه اشتغال مستقیم در زمینه کاشت نهال ایجاد می‌شود.