معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز شب عید در این استان خبر داد و گفت: این نوع میوه‌ها با قیمت کمتر از بازار به مردم عرضه خواهد شد.

جواد اشرفی  در نشست کارگروه تنظیم بازار استان افزود: بعد از اعلام قیمت مصوب کشوری برای میوه، نسبت به توزیع آن در زمان مقرر اقدام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در زمینه تامین برنج نیز علاوه بر ۵۷۰ تن سهیمه قبلی که داشتیم، هزار و ۵۰۰ تن دیگر برای استان جذب شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تامین هزار تن شکر تنظیم بازار برای این استان خبر داد و گفت: مرغ منجمد نیز به صورت نامحدود با قیمت هر کیلوگرم ۴۴ هزار تومان در حال توزیع است.

وی ادامه داد: توزیع ۹۸ تن گوشت گوساله منجمد نیز از هفته جاری آغاز شد و در همه شهرستان‌ها در حال توزیع است.

اشرفی گفت: نمایشگاه طرح ضیافت و عرضه مستقیم کالاهای اساسی از شانزدهم تا بیست و یکم اسفند در استان برپا خواهد شد.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در خراسان جنوبی با همکاری اتاق اصناف و اتاق تعاون استان در راستای عرضه کالاهای اساسی و ضروری دایر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مقدمات اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در استان خراسان جنوبی نیز در حال فراهم شدن است و تاکنون ۴۰۰ فروشگاه برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: اجرای آزمایشی طرح کالا برگ الکترونیکی پیش از این در استان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی آغاز شد و این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده به‌تدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

اشرفی افزود: امکان خرید از تمامی فروشگاه‌های موجود برای مردم فراهم شده و همه فروشگاه‌ها می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت اپلیکیشن “شما” (شبکه ملی اعتبار) را از سایت shoma.sfara.ir دانلود کرده و نسبت به ثبت‌نام از طریق پنل فروشنده اقدام کنند.

چهل و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با دستور کار گزارش سازمان جهاد کشاورزی از نحوه جذب و توزیع کالاهای اساسی و تشریح نحوه برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) برگزار شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور