رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری مراسم و اجتماع‌های محوری یوم الله ۱۳ آبان در این استان با توجه به ضرورت حفظ سلامت مردم و رشد فزاینده ویروس کرونا لغو شد.

حجت الاسلام احمد ملایی روز دوشنبه در اطلاعیه این شورا با تبریک ولادت با سعادت رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان افزود: ۲ برنامه سراسری به این مناسبت انجام خواهد گرفت که امشب دوازدهم آبان به همت شهرداری‌ها، مساجد و بقاع متبرکه استان، آسمان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۲۰ نورباران می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین فردا (سه‌شنبه) سیزدهم آبان ساعت ۱۰:۳۰ رهبر مسلمین جهان به صورت زنده و پخش از صدا و سیما با مردم سخن خواهند گفت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی درخصوص برگزاری مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان و میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: کارگروه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از اوایل مهر تشکیل و با قید رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا و ضرورت هماهنگی برنامه‌ها با این ستاد شروع به برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: برنامه‌های متعددی از جمله نمایشگاه‌ها، پویش‌ها، سرودهای خیابانی، فعالیت‌های مجازی و تبلیغات محیطی، همایش‌ها، نشست‌های تخصصی و مراسم محوری یوم الله ۱۳ آبان در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر استان توسط کارگروه‌ها برنامه‌ریزی شد.

حجت الاسلام ملایی افزود: سپس بعد از اعلام و ابلاغ ستاد مقابله با کرونای استان با استناد به رشد فزایند شیوع ویروس کرونا در استان مبنی بر ضرورت لغو هر گونه مراسم و اجتماع ولو با قید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به اصل بودن سلامتی مردم و اینکه سلامتی مردم همواره در راس برنامه‌ریزی‌های این شورا وجود داشته، بسیاری از برنامه‌ها به سمت مجازی، رسانه‌ای و فاقد جمعیت تغییر جهت داده، از جمله درخصوص مراسم محوری یوم الله ۱۳ آبان هیچ گونه اجتماع و مراسم محوری به این مناسبت در سطح استان برگزار نخواهد شد و جایگزین آن ویژه برنامه تلویزیونی از شبکه استانی خاوران پخش خواهد شد.