#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.
محمدصادق معتمدیان با تقدیر از تلاش های شبانه روزی همه مدیران به ویژه کادر بهداشت و درمان استان اظهار داشت: ریشه کنی بیماری کرونا در گرو همراهی و همکاری مردم و مسئولین وتبعیت از سیاست های ستاد ملی کروناست.خوشبختانه با فعال شدن کمیته‌های تخصصی، توفیقات خوبی به دست آمده است که باید با تلاش بیشتر، همکاری و هم اندیشی از همه ظرفیت ها و راهکارهای جدید استفاده شود تا به نقطه مطلوب برسیم.
?وی افزود: امروز جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور ویدیو کنفرانسی استانداران، معاونین سیاسی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و گزارش خوبی از آخرین وضعیت مدیریت بحران ارائه و سیاست ها نیز توسط رئیس جمهور محترم مطرح گردید.
?معتمدیان ادامه داد: مبنای کار همه در کشور، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کروناست . کرونا یک موضوع ملی است نه استانی و طبیعی است که باید با تبعیت از سیاست‌های کشور و وحدت رویه، موضوع را مدیریت کنیم.
?استاندار خراسان جنوبی ضمن تقدیر از اقدامات کمیته اطلاع رسانی استان، افزود: برنامه های صدا و سیما از نظر کمی و کیفی مطلوب و اثربخش بوده است؛ در عین حال باید با حضور علما، روحانیون، ورزشکاران، هنرمندان و اقشار تاثیرگذار در صدا و سیمای استانی، مطالب لازم به مردم منتقل شود؛ همچنین باید از ظرفیت پیام رسان صوتی بر روی تلفن های ثابت و پیام های متنی در تلفن همراه نیز در راستای اطلاع رسانی هر چه بهتر بهره مند شد.
?استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در خصوص آسیب های اجتماعی و اقتصادی که به مشاغل خرد و دستفروشان وارد می‌شود نیز باید با استفاده از ظرفیت بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل تعاون، اداره کل اجتماعی استانداری و… این افراد را تحت حمایت قرار داده و امورات خیریه را سر و سامان و گسترش دهیم.
?معتمدیان همچنین در خصوص گندزدایی اماکن عمومی اظهار داشت: اماکن عمومی مهم و پر رفت و آمد باید احصاء شده و این که در چه ساعتی و با چه موادی گندزدایی صورت بگیرد، باید تحت نظارت بوده و متمرکز عمل شود.
?وی تاکید کرد: با همکاری همه نهادها، باید تا پایان سال طرح ثبت‌نام مردم در سامانه غربالگری بیماری کرونا ، به طور کامل در سطح استان انجام گیرد.