مشعل کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان، به صورت آزمایشی پس از ۹ سال روشن شد.

مهدی فرجامی فرد، فرماندار شهرستان درمیان، امروز شنبه ۱۸ شهریور در آیین روشن کردن مشعل کارخانه قند قهستان پس از چندین سال، اظهار کرد: با توجه به اقدامات و برنامه‌های هیئت مدیره جدید، کارخانه قند قهستان بعد از ۹ سال تعطیلی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تلاش‌های بی وقفه هیئت مدیره کارخانه از سال ۹۴ تاکنون باعث شد تا امروز شاهد روشن شدن مشعل دوگانه یکی از اصلی ترین کوره‌ها در این کارخانه باشیم؛ این مشعل مهندسی معکوس شده که تاکنون توسط کشور آلمان ساخته می‌شد و اکنون صفر تا صد آن توسط مهندسین ایرانی بومی سازی شده است.

فرماندار شهرستان درمیان ادامه داد: ما به شعار سال که همان تولید، اشتغال آفرینی و دانش بنیان است عمل کرده و اکنون شاهد بهره برداری از یک محصول دانش‌بنیان در کارخانه قند قستان هستیم.

فرجامی فرد با بیان اینکه در هر حال قلب تپنده شهرستان درمیان از دیرباز در حوزه صنایع؛ کارخانه قند قستان بوده است که با راه‌اندازی آن شاهد پیشرفت منطقه خواهیم بود، افزود: از آنجایی که چغندرقند محصولی فصلی بوده به همین علت کارخانه چهار ماه در سال فعالیت داشته است که با هماهنگی‌های صورت گرفته تولید شکر نیز به مجوز این کارخانه اضافه و روزانه ۱۰۰ تن شکر خام جهت تصفیه و بسته بندی  فرآوری خواهد شد.

مشعل کارخانه قند قهستان درمیان پس از ۹ سال روشن شد

وی با اشاره به اینکه همچنین روزانه هزار تن چغندر نیز تبدیل به شکر خواهد شد، تصریح کرد: وقتی تولید شکر به کارخانه اضافه شود به معنای احیای دائمی کارخانه خواهد بود و فعالیت آن از چرخه فصلی بودن خارج خواهد شد و ١٠ ماه در سال فعالیت خواهد داشت.

فرجامی فرد یادآور شد: به مناسبت هفته وحدت این کارخانه توسط مقامات استانی و کشوری به صورت رسمی راه‌اندازی و در ۲۴ مهرماه محصول نهایی شکر از این کارخانه خارج و توزیع خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور