به بهانه روز خبرنگار فعالان رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در مدرسه تاریخی معصومیه بیرجند نشست هم اندیشی برگزار کردند.

 این روزها برای اهالی قلم و رسانه با نام شهدا گره خورده است چرا که مزین به نام شهدایی چون شهید محمود صارمی و شهید محمد ناصری است که در ۱۷ مرداد در مزار شریف افغانستان مظلومانه آسمانی شدند.

همچنین این ایام سالگرد شهادت شهید محسن حججی، آن جوان شیر مرد ایرانی است که در پنجه دیوهای داعشی مشق شجاعت را رقم زد و با گام‌های استوار خود تداعی کننده مردان دوران دفاع مقدس شد.

همه این مناسب‌ها بهانه‌ای شد تا در یک عصر تابستانی فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی به همت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه علمیه تاریخی معصومیه بیرجند که یکی از هویت‌های فرهنگی شهر بیرجند محسوب می‌شود دور هم جمع شوند و بایدها و نبایدهای کار رسانه‌ای در عصر جدید بگویند.

ضرورت تعامل بیشتر رسانه‌های جبهه انقلاب

مهدی کاظمی فر و ابوالفضل حسن پور دو تن از فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی به نمایندگی از خبرنگاران در این محفل سخن گفتند و از ظرافت کار فرهنگی، ضرورت تعامل بیشتر جبهه رسانه‌ای انقلاب و … سخن گفتند.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی در این جلسه با اشاره به ظرافت‌های کار تبلیغی در عصر جدید گفت: نوع مواجهه اصحاب رسانه در جبهه انقلاب با حوادث و رخدادها اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد گفت: در جریان حوادث دو نوع روایتگری وجود دارد که یک نوع روایتگری جبهه باطل است و روایتگری دوم این است که خداوند در قرآن می‌فرماید «کَلّآ اِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدین» یعنی خدا با ماست و راه جلوی ما می‌گذارد.

اشاره به جنگ روایت‌ها

مدیرکل تبلیغت اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در جریان رستاخیز شن‌های طبس این مورد را به وضوح دیدیم.

سالاری با اشاره به اینکه هجمه به جبهه انقلاب بسیار گسترده است گفت: دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی نوع مواجهه با رخدادها در شرایطی است که حضرت آقا می‌فرماید در یک پیچ تاریخی هستیم و تأکید دارند آمریکا رو به افول است.

وی ادامه داد: در این شرایط یک روایتگری مربوطه به رسانه‌های بیگانه است و وعده‌ای از این‌طرف روایتگری می‌کنند و این مواجهه و نقل ما از رویدادهاست که حضرت آقا از آن به جنگ روایت‌ها یاد می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران در جنگ روایت‌ها و جنگ شناختی با درک شرایط قلم می‌زنند و ما نیز در این جنگ شناختی باید موضع خود را مشخص کنیم.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال خراسان جنوبی تقدیر شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور