مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: برون سپاری برخی از ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قانون ضمن ارتقای سمن‌ها و تشکل‌ها، مشارکت اجتماعی را در پی دارد.

عباسعلی بهاری، امروز سه‌شنبه ۲۱ مرداد در جلسه انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹۲ سازمان مردم نهاد در استان داریم که به عنوان بازوان دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تاکنون ۶۰۰ برنامه در ارتباط با برون سپاری برنامه‌ها به کارگروه ارسال و ۲۰۰ مورد احصا شده که تفاهم‌نامه سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای این بخش به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: برون سپاری برخی از ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قانون ضمن ارتقای سمن‌ها و تشکل‌ها، مشارکت اجتماعی را در پی دارد که این برون سپاری تا اول شهریور ماه امسال ابلاغ می‌شود.

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز با اشاره به زحمات سمن‌ها، اظهار کرد: امیدواریم از شرایط جدید که برای حوزه گردشگری یک فاجعه بوده و فعالان با بدهکاری‌های مالی و بانکی رو به رو هستند، نجات یابیم.

وی افزود: افق‌های روشن حوزه صنایع دستی بیش از پیش ارتقا و توسعه یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: موفقیت در حوزه گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی بدون حضور تشکل‌های مردمی امکان‌پذیر نیست.

رمضانی با بیان اینکه ‌نیازمند تبدیل شدن حفاظت از آثار به مطالبه مردمی هستیم، خاطرنشان کرد: تا پیش از این، سازمان‌های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی نداشتیم، اما اکنون موسسات فعالی داریم.

وی یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد، مسئولیت اجتماعی خود را در این حوزه به خوبی انجام می‌دهند.

در این مراسم، از تمبر انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار خراسان جنوبی رونمایی شد.